contractbreuk

ROCHRANN
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

contractbreuk

#1 , 10 sep 2019 11:27

Beste
Mijn vorig contract liep tot 31 augustus 2019
Ik zou op 1 september een nieuw contract krijgen maar die heb ik nog altijd niet.
Ik werk nu al meer dan een week zonder een contract getekend te hebben. Ik ben naar de personeelsdienst geweest dat ik niet meer kom werken en nu beweren ze dat dit contractbreuk zou zijn.
Ik zit in een onderwijsstelsel.
Mijn vraag is nu of dit contractbreuk is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2019 11:44

Indien u niet zou betaald worden, zou dit contractbreuk betekenen. Vraag bij de personeelsdienst na wanneer uw nieuwe contract zal ingaan, per 01.09.2019? De school is immers ook afhankelijk van de hogere overheid en de administratieve "tred"molen. Indien u werk wordt aangeboden en u voert dit niet uit, dan betekent dit dat je je onttrekt aan de arbeidsmarkt en zodoende vrijwillig werkloos zijt met alle gevolgen van dien.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 11 sep 2019 21:13

U hebt normaal gezien nu een contract van onbepaalde duur (in de volksmond een vast contract genaamd).
Proficiat.

Niet komen werken is inderdaad contractbreuk, waarbij u een vergoeding zult dienen te betalen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2019 21:19

In de privé is het zoals Blaatpraat al schreef, als je geen contract heeft heb je automatisch één van onbepaalde duur.
Men moet geen contract tekenen dit kan ook mondeling gebeuren als het voor onbepaalde duur is.

Er moet één getekend worden als het voor een bepaalde duur zou zijn zoals voor 3 maanden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2019 21:26

Hou goed voor ogen dat een tijdelijke job in het onderwijs kan leiden tot een hoger pensioen indien u achteraf statutair zou aangesteld worden. De jaren tijdelijk gevolgd door een statutaire aanstelling tellen immers mee in de berekening van het overheidspensioen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”