weekcontract verbreken

ikke123456789
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

weekcontract verbreken

#1 , 10 sep 2019 11:01

Beste,

ik heb een weekcontract getekend en heb 1 dag gewerkt. ik ben echt slecht thuisgekomen en heb geen behoefte om terug te gaan. kan ik mijn contract verbreken of moet ik de week uitdoen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2019 12:25

Je kan dit verbreken als je schadevergoeding betaald, die gelijk is aan die andere 4 dagen brutoloon .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 10 sep 2019 12:31

Of mits wederzijdse toestemming

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 10 sep 2019 13:27

Beste,

ik heb een weekcontract getekend en heb 1 dag gewerkt. ik ben echt slecht thuisgekomen en heb geen behoefte om terug te gaan. kan ik mijn contract verbreken of moet ik de week uitdoen?
Ik wil je niet op ideeën brengen, maar voelt gij u toevallig niet wat ziekskes ? :roll:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 sep 2019 16:27

Beste,

ik heb een weekcontract getekend en heb 1 dag gewerkt. ik ben echt slecht thuisgekomen en heb geen behoefte om terug te gaan. kan ik mijn contract verbreken of moet ik de week uitdoen?
Ik wil je niet op ideeën brengen, maar voelt gij u toevallig niet wat ziekskes ? :roll:
Arbeiders moeten één maand ononderbroken in dienst van de onderneming te zijn om aanspraak te maken op gewaarborgd loon
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 sep 2019 16:29

Dit klopt lowie, maar TS is met een ziektebriefje uiteraard wel gewettigd afwezig.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 sep 2019 16:37

Als ex werkgever bekijk ik deze vraag en antwoord stelling toch totaal anders, men tekent wel een overeenkomst voor een week, mocht het anders om zijn, dan hadden de antwoorden totaal anders geweest zijn, al hoewel het probleem het zelfde is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 sep 2019 16:56

Als ex werkgever bekijk ik deze vraag en antwoord stelling toch totaal anders, men tekent wel een overeenkomst voor een week, mocht het anders om zijn, dan hadden de antwoorden totaal anders geweest zijn, al hoewel het probleem het zelfde is .
Ik treed Lowie volledig bij.
Maar TS vermeldt niet of hij interim is of niet. Hij is slecht thuis gekomen door ziekte of staat het werk hem niet aan ?
Durf ook eens te staan langs de kant van de werkgever. Juridisch forum kan hem toch geen uitwegen aanbieden om de werkgever te pakken ?

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 sep 2019 17:06

Geloof me gerust ik sta langs de andere kant. Een werknemer die na 1 dag het al volledig niet meer ziet zitten past niet in de functie of heeft niet de juiste mentaliteit. In ieder geval heeft een verdere samenwerking weinig zin.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 10 sep 2019 17:12

Voilà, zo voelt de vraag van TS helemaal. En dan mag "ziekskes" gerust geïnterpreteerd worden zoals het bedoeld was, plantrekkerij.

De uitweg van het ziektebriefje zal hij ook wel zonder mij gevonden hebben. Een beetje huisarts doorziet dat toch direct ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 sep 2019 17:26

#9 EN # 10
Dat is wat ik wou horen. Als men het 1 week niet kan uithouden, waar zijn we dan mee bezig.
Echt ziek is ziek en hoeft geen betoog. En daarin mogen TS gerust in voort geholpen worden.
Maar plantrekkerij of zicht onttrekken aan zijn verplichtingen; heb ik nooit van gehouden.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 sep 2019 07:43

Ik ook niet father b begrijp mij niet verkeerd. Als de werknemer op dag 1 al gedemotiveerd is, is hij niet de juiste man op de juiste plek.

Misschien heeft de werkgever een totaal ander beeld van de functie gegeven of misschien heeft de werknemer de functie totaal verkeerd ingeschat. We kunnen enkel gissen naar de reden van demotivatie.

In ieder geval een ziektebriefje zal ervoor zorgen dat beide partijen kosteloos onder de overeenkomst uit kunnen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 sep 2019 09:29

kan ik mijn contract verbreken of moet ik de week uitdoen?
zal van uw arbeidsovereenkomst afhangen, valt die onder het toepassingsgebied van de wet 24/7/1987
kan het. http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 07#LNK0003

Art. 5.Behoudens strijdige overeenkomst worden de eerste drie arbeidsdagen als proeftijd beschouwd. Tot bij het verstrijken van die tijdsduur mag ieder van de partijen de overeenkomst beëindigen, zonder opzegging noch vergoeding.

let wel op, u verliest uw recht op een werkloosheidsuitkering op basis van art 44 kb 25/11/1991
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#14 , 11 sep 2019 10:02

Ik ook niet father b begrijp mij niet verkeerd. Als de werknemer op dag 1 al gedemotiveerd is, is hij niet de juiste man op de juiste plek.

Misschien heeft de werkgever een totaal ander beeld van de functie gegeven of misschien heeft de werknemer de functie totaal verkeerd ingeschat. We kunnen enkel gissen naar de reden van demotivatie.

In ieder geval een ziektebriefje zal ervoor zorgen dat beide partijen kosteloos onder de overeenkomst uit kunnen.
Mr. Debuck, ik volg u volledig. Wat ik ook heb kunnen vaststellen in het verleden : dat interim kantoren de verkeerde kandidaten sturen voor bepaalde functies.Dikwijls tijdverlies voor de werkgever en voor gemotiveerde werknemers gezien verkeerde jobinvulling.
Een juiste job invulling en taakomschrijving voorkomen problemen. Maar men heeft ook regelmatig mogelijke werknemers met de verkeerde instelling.

Terug naar “Andere”