buurvrouw valt mijn kat lastig

Hulusiheyla
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

buurvrouw valt mijn kat lastig

#1 , 07 sep 2019 12:57

Beste,

We zijn nu al 9 maanden geleden verhuist naar onze woning die we al jaren hadden maar al die jaren leegstond.

Ik heb twee huiskatten, die nu bijna een maandje overdag naar buiten mogen voor een paar uur.

Mijn buurvrouw jaagt ieder keer mijn katten weg.
Mijn oudste kat wordt daar niet goed van. Is heel bang en reageert agressief. Ik heb mijn buurvrouw aangesproken toen ik zag dat ze mijn kat vanuit haar venster weg jaagde.
Mijn kat deed niks verkeerd liep alleen maar? Ik vroeg wat haar probleem was. Ze antwoordde met ze maakt mijn veranda vuil met haar vuilen poten.

Zijn katten geen vrije dieren?
Mijn kat maakt niks kapot of dood, ze wandelt gewoon over een dak??

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2019 13:14

Mevrouw,
Een kat heeft een vrije loop. Enkel indien zij schade moest aanbrengen dan bent u verantwoordelijk ( maar gewoonlijk dekt uw verzekering dat ).
Poezen die over een dak lopen, misdoen niets. En indien er pootjes op staan, so what, als het regent zijn ze weg. Hardvochtigheid is mode in deze wereld van onverdraagzaamheid.

Indien uw kat enkel over haar veranda loopt; moet zij zeker niet klagen.
Waarschijnlijk is de buurvrouw ook iemand die zich ergert aan duivenpoep of vogeltjes.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 07 sep 2019 13:47

Een kat heeft dus vrije loop; en hoe zit dat met de buurvrouw op haar goed (gehuurd of niet, doet niet ter zake) ?

Er zijn inderdaad ergere dingen, maar uw kat zal ook eens moeten leren waar zij gewenst is, en waar ze minder gewenst is.

Een paar dagen geleden was er iemand die er zich over bekloeg dat de buur de katjes lekker eten gaf :D . Het is ook nooit goed :lol: :lol:

Reclame

ikkimausi
Berichten: 29
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 sep 2019 13:50

Lijkt mij ook het recht van uw buurvrouw dat zij uw katten niet op haar grondstuk wil.

Ik ben bv ook een enorme dierenvriend. Maar de katten van de buren zijn in mijn tuin ook niet welkom als ik hen betrap. Ze jagen mijn eigen katten op stang ondanks afgeplakte ramen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 07 sep 2019 18:41

Eenieder heeft het recht op volle en ongestoorde genot van zijn eigendom.
Dat houdt ook in dat je mogelijk de huisdieren van je buur liever niet op je eigendom hebt.
Daar moet je niet per se een dierenhater voor zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”