Auto gekocht cash

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Auto gekocht cash

#1 , 03 sep 2019 18:45

Ik heb een auto gekocht voor €8750, er is afgesproken €200 als voorschot dat hij ermee naar keuring ging alles inorde en ging normaal bedrag doorsturen, alles inorde en heb bewijsje gestuurd wat bleek mijn app lag plat dus betaling niet geregisteerd, met meneer gebelt en overeengekomen dat ik cash ging betalen, ik heb cash betaalt en dan sluitels en papieren gekregen, ik heb meneer de dagen erna nog gehoord of verzekering inorde was, paar dagen later kwam hij af dat hij verkoopsovereenkomst wilt maken, ik ga nog akkoord maar vanwege school paar dagen niet kunnen antwoorden.
Nu komt meneer af dat ik niet betaalt en haalt bewijsje van de overschrijving die niet is doorgegaan terwijl hij zelf zei van cash ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 sep 2019 20:12

En heb je geen ontvangstbewijs gevraagd?

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2019 20:27

En heb je geen ontvangstbewijs gevraagd?
Neen, hij ging de overeenkomst maken en doormailen

Reclame

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 sep 2019 20:28

En heb je geen ontvangstbewijs gevraagd?
Dom geweest maar voor het eerst een auto gekocht en wist niet dat er een verkoopsovereenkomst op dat moment moest gemaakt worden

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 03 sep 2019 21:46

Het gaat niet over een verkoopovereenkomst. Als je zoveel geld geeft, moet je toch een bewijs van betaling krijgen? Of geef je zo maar geld weg?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 sep 2019 21:50

Ik heb betaalt en meneer zij dat hij de verkoopsovereenkomst dus dat ik had betaalt ging doormailen

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 sep 2019 21:51

Met het voorschot heeft meneer ook verstuurd dat hij dat ontvangen had

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 04 sep 2019 08:59

Zoveel geld in cash betalen is daarenboven wettelijk verboden.

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 sep 2019 12:54

Is niet wettelijk verboden heb het opgezocht ... tussen particulieren mag je zoveel cash als je wilt

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 sep 2019 12:56

Deze regel geldt alleen voor betalingen tussen handelaar en consument, en niet voor betalingen tussen consumenten onderlingen. Als u als particulier bijvoorbeeld uw wagen verkoopt aan een andere particulier, dan is er geen limiet op het gebruik van cash geld.

Meeboo
Berichten: 1488

#11 , 04 sep 2019 13:25

klopt. tussen particulieren geldt deze beperking niet.
Desalniettemin staat u zeer zwak door geen betalingsbewijs of iets dergelijk in handen te hebben.

anderzijds heeft u wel de papieren en sleutel in uw bezit wat dan weer in uw voordeel pleit.

maar zonder documenten of betalingsbewijzen is het uw woord tegen het zijne

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 04 sep 2019 13:36

Ik heb een auto gekocht voor €8750

overeengekomen dat ik cash ging betalen, ik heb cash betaalt en dan sluitels en papieren gekregen,
Heb je ook de auto meegekregen ?

Dat men de papieren (en zeker de auto) meekrijgt zonder betaling is zeer twijfelachtig.


Je bent dat geld (het te betalen bedrag toevallig ?) toch ergens gaan halen ?
Bank ? Reden van afhaling moeten opgeven daar ?
Dan is dat normaal geregistreerd
Want de meeste mensen hebben dat niet ergens in huis rondslingeren ... :wink:

Nu komt meneer af dat ik niet betaalt en haalt bewijsje van de overschrijving die niet is doorgegaan terwijl hij zelf zei van cash ?
Als je recht in je schoenen staat, ga je naar politie en leg je zélf klacht neer wegens poging tot oplichting ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 04 sep 2019 13:38

Ik heb betaalt en meneer zij dat hij de verkoopsovereenkomst dus dat ik had betaalt ging doormailen
staat er ook maar iets op mail , sms, andere berichtendienst, of antwoordapparaat of zo dat je betaald zou hebben, of waaruit blijkt dat de verkoop gesloten is ?

Kels
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#14 , 04 sep 2019 13:45

Ja ik heb de auto al, is al ingeschreven en ik rijd er al mee rond, ik heb gisteren nog screen terug gevonden dat hij in whatssapp had gestuurd dat hij het bedrag cash heeft ontvangen en achteraf het bericht heeft verwijderd. Telt dit ook mee als bewijs?

Meeboo
Berichten: 1488

#15 , 04 sep 2019 13:53

tuurlijk. confronteer de verkoper ermee. Documenteer alles goed. beweert hij nog van niet zeg dan dat u naar de politie zal stappen met de bewijsstukken en klacht zal neerleggen wegens poging tot oplichting.

Terug naar “Consumenten Koop”