School

Amerlinck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

School

#1 , 02 sep 2019 18:26

Beste,
tijdens een controle van de fietsen en brommers buiten de school vluchten een aantal leerlingen terug de school in . Het gevolg dat een aantal politie voertuigen op onze campus binnenrijden . Er gebeurd een heel onderzoek op de parkeerplaats van de campus . Als verantwoordelijke vraag ik of het mogelijk is dit even te komen melden en dit af te handelen op straat . Blijkbaar vinden de politieagenten dit niet nodig . Ze vragen mijn naam maar ik nodig ze uit op mijn bureau . Kan dit zomaar en wat kan ik nu verwachten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 02 sep 2019 21:03

"verdachten" proberen zich te onttrekken van een controle, politie mag dan 'privégrond' betreden om de personen te identificeren en te controleren

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 02 sep 2019 21:35

Het lijkt me dat u vooral bezorgd bent om de zichtbare aanwezigheid van politie op de campus. Uw prioriteit moet echter de veiligheid van de leerlingen zijn. De politie helpt u daarbij. Ze doen dit niet om uw school in diskrediet te brengen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 02 sep 2019 23:30

Beste

School en politie werken samen aan een veilige schoolomgeving.
In dat kader bestaat er een omzendbrief PLP41.

In dat kader heeft in principe elke Vlaamse gemeente een vaste contactpersoon bij de politie die die afspraken maakt met de scholen op het grondgebied.

Indien de actie waarvan sprake niet was doorgepraat lijkt het me raadzaam vanuit de school die contactpersoon te contacteren. Het kan nooit kwaad de onderlinge samenwerking bij te sturen.

Ik ben het trouwens niet eens met ‘oude Belg’ die iets teveel een intentieproces maakt van uw optreden.

Niets is zwart-wit en uw vraagstelling is terecht. Dit optreden en controle aan de schoolomgeving is ongetwijfeld door stedelijke overheid met beste bedoelingen gedaan bij start nieuw schooljaar.

Maar overeenkomstig de omzendbrieven was dat beter op voorhand aangekaart. Directies zijn al een week eerder bezig dus dat had gekunnen.

Is misschien ook gebeurd. Vraag uw directeur if algemeen directeur of zij/hij daar weet van heeft.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Andere”