Klacht na verkoop oldtimermotorfiets

Meeboo
Berichten: 1488

Re: Klacht na verkoop oldtimermotorfiets

#31 , 29 aug 2019 14:59

gezien de eerder verwijderde naam betrof het hier om een plaatselijke garagehouder die zich opwerpt als expertisebureau

maar doe zoals hierboven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#32 , 29 aug 2019 16:00

Ok, heel mooi verwoord, dat word kopie paste met de nodige aanpassingen samen met een privé bericht dat ik ontvangen heb.
Nogmaals iedereen bedankt voor jullie hulp en jullie worden zeker op de hoogte gehouden van het verdere verloop. 😉

Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#33 , 02 sep 2019 18:58

Ok, update, zijn raadgever spreekt over misleiding, ter kwader trouw. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dan moet hij nog altijd bewijzen hebben toch dat de mankementen op het moment vd verkoop er al waren? Wat sowieso niet kan. Of mis ik me?

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#34 , 02 sep 2019 20:55

Ok, update, zijn raadgever spreekt over misleiding, ter kwader trouw. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dan moet hij nog altijd bewijzen hebben toch dat de mankementen op het moment vd verkoop er al waren? Wat sowieso niet kan. Of mis ik me?
dat u van de gebreken op de hoogte zou zijn geweest en moedwillig deze achtergehouden hebt

het is idd aan de tegenpartij om dit te bewijzen


blaffende honden bijten niet zegt men wel eens

Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#35 , 02 sep 2019 22:22

Ja maar vreest dat deze wel durft te bijten alias proces durft aan te spannen. En daar heb ik geen zin in...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#36 , 02 sep 2019 22:42

Niemand die recht in zijn/haar schoenen staat, heeft zin in een rechtszaak.
Maar het is net doordat velen het hierdoor zouden erbij laten (in uw geval dus: toegeven en betalen) dat er zoveel misbruik van het systeem gemaakt kan worden.

Heeft u al klacht wegens belaging ingediend?

Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#37 , 03 sep 2019 09:29

Nee, ben mss te soft maar wil niemand last berokkenen. In dit geval zal ik meer op mijn tanden moeten bijten blijkbaar.
Veel verschil naar een mogelijks proces zal dat niet maken wss?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#38 , 03 sep 2019 12:36

gewoon naar de raadsman een aangetekend schrijven sturen dat zijn client alle mogelijkheden heeft gehad om de oldtimer na te kijken, dat u als particulier niet gebonden bent aan de garantie wetgeving en dat bij gebrek aan enig bewijs dat u op de hoogte zou zijn geweest van het gebrek met rust wilt gelaten worden en dat bij gebrek hieraan u klacht zal indienen wegens belaging.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#39 , 03 sep 2019 12:37

Ok, update, zijn raadgever spreekt over misleiding, ter kwader trouw. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dan moet hij nog altijd bewijzen hebben toch dat de mankementen op het moment vd verkoop er al waren?
Inderdaad
Wat technisch eigenlijk al niet te bewijzen is
En hij moet bewijzen dat u dat defect kende, én opzettelijk verborgen hebt.
Wat hij dus helemaal niet kàn.
Nee, ben mss te soft maar wil niemand last berokkenen.
Dat is iets dat de koper duidelijk in de gaten heeft, en waar die volop op inspeelt ...

Terug naar “Consumenten Koop”