Provider kan geen verbinding garanderen

Forpur
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Provider kan geen verbinding garanderen

#1 , 29 aug 2019 14:19

Is het mogelijk om een contract met provider direct te verbreken of gaat dit pas na een x aantal periode?

Probleem is dat we recent zijn overgeschakelt van A naar B.
A levert TV via coax. B via telefoonlijn en draadloos.
Coax in andere kamers leggen, is geen optie. Daarom de overstap.

Nu zijn er al vanaf dag 1 problemen met de internetverbinding met de nieuwe provider.
Eerst de wifi welke zeer slecht werkte. Daardoor ook geen tv-ontvangst in andere kamer. (net de reden waarom we overgestapt zijn)
Hierbij was de aangeboden oplossing van provider: toch alles met een kabel verbinden.

Nu ook regelmatig problemen met het vast internet.

Ik kan begrijpen dat de beloofde 100mb/s kan afwijken, maar we zitten hier met enkele tientallen kb/s.
Snelheid van een oude inbelverbinding.

Er is nu al 3x iemand van B langsgeweest om dit proberen op te lossen, maar nog steeds geen vooruitgang.
Op mijn vraag om een nieuwe modem te hangen(daar moet het probleem zitten), krijg ik altijd een negatief antwoord.
Deze zou in orde moeten zijn.
Kan ik zonder problemen (extra kosten) terug overstappen naar A?

Dan staan we natuurlijk terug waar we begonnen zijn (geen tv signaal op aparte kamer)
Maar dan hebben we wel weer normaal werkend internet en zullen we wel een chromecast aanschaffen om op extra tv te kijken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 29 aug 2019 15:00

Best via AS de firma nog 14 dagen om een degelijke service te voorzien, zo niet neemt u aan dat ze hun contractuele verbindingen niet kunnen naleven.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”