Klacht na verkoop oldtimermotorfiets

Blaatpraat
Berichten: 3793

Re: Klacht na verkoop oldtimermotorfiets

#16 , 12 aug 2019 22:47

Er zitten hier advocaten ja, maar de meeste zijn vrijwilligers. :-)

Na het laatste bericht: negeer de koper dus maar.
Of bij een volgend bericht ga je naar de politie voor belaging.

Als die koper al niet zou bluffen, en hier effectief naar een advocaat mee zou stappen, zal die advocaat dit wel uit hem praten (tenzij deze een advocaat zou vinden die alles doet voor het geld, goed wetend dat de cliënt geen poot heeft om op te staan).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 13 aug 2019 08:49

Ja maar maak me vooral zorgen omdat in mijn annonce stond 'technisch perfect in orde'...
Op moment van aankoop
En nagekeken door koper ...

Is een oldtimer
Daar gaat wel eens iets stuk, lekt wel eens iets ...

En koper heeft die al 2 maanden in bezit ... wat is er intussen mee gebeurd :?:

lukasi
Berichten: 1140

#18 , 13 aug 2019 10:03

Parijs - Dakar meegedaan ?

Reclame

Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#19 , 13 aug 2019 21:42

Dit heb ik gestuurd:

U doet maar. Ik ben volledig in regel. Alles was ten tijde van de verkoop volledig in orde. Heb je zelf bevonden door het document te tekenen. Garantie dien ik als particulier niet te geven. En van verborgen gebreken is geen sprake mits er geen gebreken waren ten tijde van de verkoop en ik hier al zeker niet van op de hoogte was moest er al een geweest zijn, wat dus niet het geval was.
Mijn raadsman heeft alles gechecked en er valt me niets ten laste.
Ik wil u vragen me hierover niet meer te benaderen anders ben ik genoodzaakt klacht in te dienen bij de politie voor belaging.
En zover wil ik het dan niet drijven.

Dit stuurde hij als reactie:

Oké ga maar alvast een klacht indienen want je bent van mij niet af !!!!

loeki
Berichten: 267

#20 , 14 aug 2019 06:27

Bij verkoop particulier aan particulier gaat het risico van het goed en eventuele gebreken onmiddelijk na aankoop over op de koper
Geen enkele waarborg geld bij verkoop particulier naar particulier, als er niets op papier staat dien aangaande
Technisch perfect geld op het moment van verkoop
Kijk ook eens op Uw groene kaart van de Technische Controle
Ook daarop staat dat de staat van het voertuig zoals op het keuringsattest telt voor de datum van schouwing
Men kan simpelweg niet in de toekomst kijken (althans de meeste onder ons toch niet)

Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#21 , 28 aug 2019 14:43

Ha, update van ons verhaal.
Een expertisebureau heeft me officieel gevraagd voor tussenkomst van de kosten die zij berekend hebben.

"Wij begrijpen enerzijds dat u als particuliere verkoper niet gehouden bent tot verlenen van waarborg doch begrijpen anderzijds het misnoegen van onze partij dewelke op basis van uw aankondiging uitging dat een moto zonder noemenswaardige problemen aangekocht werd.
Uit de eerdere communicatie noteerden wij dat u de intentie had om tussen te komen in de kosten.
Kunnen we in deze zin een overeenkomst bereiken dit tot slot van alle rekeningen?
X"

Advies?

LeenW
Berichten: 12824

#22 , 28 aug 2019 15:04

Had u die intentie dan?

Meeboo
Berichten: 1488

#23 , 28 aug 2019 15:07

Ik zou het houden bij hun eerste zin. U bent bij een particuliere verkoop niet gehouden tot verlenen van waarborg. en dat u afziet van enige tussenkomst in de kosten.

goed geprobeerd van het expertisebureau. weeral kosten die de nieuwe eigenaar zelf zal moeten betalen.

gewoon negeren die brief zou ik doen

Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 aug 2019 15:41

Initieel wel omdat ik dat niet leuk vond voor hem, maar door zijn gedrag absoluut niet meer. Ook omdat ik er niets kan aan doen.
Dus jullie adviseren, let it go.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 28 aug 2019 16:00

Weet je al over elk bedrag het zou gaan? Indien een peulschil, kan je altijd overwegen iets tussen te komen, al was het maar om de koper tevreden te houden, en uw goede wil te tonen. Indien geen tussenkomst kan hij nog altijd naar een rechtbank stappen, alhoewel de kans daar klein is, maar je blijft toch nog altijd met een deel van de advocaatskosten zitten, en de administratieve overlast

Sianna
Berichten: 156

#26 , 28 aug 2019 16:19

Al was het maar om de koper tevreden te houden, en uw goede wil te tonen.
Als particulier, waarom? Zéker na dit gedrag?

Hendrike
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#27 , 28 aug 2019 16:23

Het expertisebureau spreekt over min. 1000euro alles excl btw.
Dus een klein bedrag, nee niet echt.
Volgens jou kan ik dus wel aansprakelijk worden gesteld?
En indien niet, zijn de advocaatkosten van mij toch voor hem indien hij effectief een proces aanspant?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#28 , 28 aug 2019 23:39

Volgens jou kan ik dus wel aansprakelijk worden gesteld?
Nee
En indien niet, zijn de advocaatkosten van mij toch voor hem indien hij effectief een proces aanspant?
Slechts een gedeelte hiervan.

Indien het bedrag waarover de zaak zou gaan tussen de 750 en 2500 euro ligt, krijgt de winnende partij 480 euro om de advocaatskosten mee te dekken (indien er met een advocaat gewerkt wordt).

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#29 , 29 aug 2019 10:00

@Hendrike, lees uw privé berichtjes even.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#30 , 29 aug 2019 14:57

Advies?
Kijk eerst eens of dit expertisebureau bestaat ...

U laat hen weten dat u niet op hun vraag kan ingaan, aangezien
- zij zelf ook al stellen dat u als particulier niet gehouden bent tot garantie
- de motorfiets in orde was op moment verkoop
- koper de motorfiets geïnspecteerd heeft voor aankoop
- het om een oldtimer gaat, en daar wel eens onverwacht een kleinigheid aan mis kan gaan
- de klacht pas een paar maanden na aankoop gekomen is
- u geen weet hebt van wat de koper in die periode met de motorfiets uitgespookt heeft


U laat het expertisebureau weten dat

- u hun opdrachtgever op datum X/Y/Z gemeld heeft dat u zijn voortdurend lastig vallen over dit onderwerp intussen als belaging aanziet
- u ook van hen géén verdere communicatie hierover wenst te ontvangen, maar aanvaardt dat zij deze eerste en enige communicatie onwetend en te goeder trouw gedaan hebben.

Terug naar “Consumenten Koop”