Contract schouwveger met aangetekende zending geannuleerd, schouwveger wil toch zijn 'diensten' uitvoeren.

Pauline78
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Contract schouwveger met aangetekende zending geannuleerd, schouwveger wil toch zijn 'diensten' uitvoeren.

#1 , 25 aug 2019 11:48

Beste allemaal

19/08 beging ik een fout, door vermoeidheid en een listige verkoper ondertekende ik een contract om mijn schouw te laten onderhouden. Al vlug had ik mijn fout door en schreef ik aangetekend dat ik beroep wou doen op mijn 14 daagse bedenktijd.
Concreet:

23/08/2019 09:03 Zending beschikbaar in het afhaalpunt.
22/08/2019 10:19 Zending aangeboden zonder succes. Bericht gelaten in brievenbus
22/08/2019 08:06 Zending onderweg voor levering
21/08/2019 11:25 Zending overhandigd aan bpost door de afzender
19/08/2019 contract ondertekend

Nu belde de verkoper me op om me doodleuk te zeggen dat hij donderdag komt werken. Waarop ik hem duidelijk maakte dat ik dit niet wilde en dat ik hem dit had laten weten (14 daagse bedenktijd/contract annuleren).
Waarop hij zei 'wanneer de diensten al geleverd zijn dan moet je betalen, ik weet namelijk niet dat je je contract hebt geannuleerd'.
Hoe pak ik dit best aan? Alvast bedankt voor de moeite!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 25 aug 2019 12:09

Hoe en waar is het contract tot stand gekomen? Herroepingsrecht is niet universeel.

Er is nog geen dienst geleverd, dus hij heeft geen poot om op te staan.

Pauline78
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2019 12:19

Het was een verkoop aan huis en op het contract staat dat ik 14 dagen tijd heb om het contract te verbreken.
Het probleem is dat hij niet om de aangetekende zending wil gaan en zegt dat hij gewoon zal komen werken. De dienst is dan wel geleverd en ik moet dan betalen...

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 aug 2019 12:59

Dus het werk is al uitgevoerd als ik goed heb gelezen?

Pauline78
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 aug 2019 13:01

Nee, de dienst is nog niet geleverd. Hij wil dit volgende week donderdag komen leveren.

lukasi
Berichten: 1141

#6 , 25 aug 2019 16:36

Niet uw probleem dat hij zijn aangetekend schrijven niet afhaalt.
Als deze terug naar u wordt gezonden deze zo bewaren, zeker niet openen.
Heb je AS in tweevoud gestuurd? Een per A.S. en één per reguliere post?

Als hij aan de deur staat verwijzen naar de opzeg in het AS. Laat hem maar naar de rechtbank stappen. Zeker niets betalen.
Op voorwaarde dat je alle relevante gegevens hebt doorgegeven.

Pauline78
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 aug 2019 17:07

Is het wettelijk verplicht om het regulier ook te posten? Ik heb dit niet gedaan...

WP002
Berichten: 1479

#8 , 25 aug 2019 17:24

Niet wettelijk verplicht, wel aan te raden. Inhoud van een AS wordt verondersteld gekend te zijn, ook als dit niet afgehaald is. Niet uw probleem.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 25 aug 2019 17:27

Een as ook via de gewone post versturen is NIET wettelijk verplicht, maar personen die veel AS sturen weten dat er zeker 25 % onafgeleverd terug komt. Om zeker te zijn dat ze hem toch ontvangen, en lezen, een kopie via gewone post. Dan best in de brieven naar elkaar verwijzen. De teruggekomen brief ongeopend bewaren als bewijs

Pauline78
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 aug 2019 17:33

Ik heb volgend formulier gebruikt om te herroepen: https://economie.fgov.be/sites/default/ ... oeping.pdf staan alle relevantie gegevens er dan op?

eylis
Berichten: 8840

#11 , 25 aug 2019 20:33

Volgende donderdag opletten dat hij niet in je schouw klimt. Je mag hem gerust de toegang tot uw huis, tuin en dak formeel en kort ontzeggen. Ga niet in op wat hij dan nog allemaal vertelt. Verwijs gewoon naar de wettelijke annulering van het contract. Als hij dreigt dat hij de politie gaat bellen, reageer niet en laat u niet intimideren. De politie houdt zich niet bezig met commerciele contracten en afspraken.

johangel
Berichten: 90

#12 , 25 aug 2019 22:09

Heb het ooit jaren terug ook voorgehad via een huis aan huis verkoop (trukje: we zijn heel de straat aan het schouwvegen)
Bij mij is hij wel komen schouwvegen, en mij nadien een onderhoudskontrakt willen aansmeren; daar ben ik gelukkig niet op ingegaan.
Was een dure grap + schade aan de schouw (enkele dekstenen gelost) naderhand vastgesteld.
johan

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 26 aug 2019 08:58

En dikwijls zeggen die mannen dan, na het schouwvegen, dat uw schouw in slechte staat is en dat ze die ook nog komen maken, of al gemaakt hebben, en ze rekenen 250 € bij. Dat vragen ze dan gewoonlijk bij oudere mensen, omdat ze weten dat die toch slecht zien.

LeenW
Berichten: 12828

#14 , 26 aug 2019 09:50

Zoals Eylis zegt gewoon niet binnenlaten en politie bellen als hij moeilijk doet.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 26 aug 2019 12:22

Tenzij hij een lader bij heeft en onmiddellijk op het dak kruipt. Dan onmiddellijk politie bellen voor inbraak en daders nog aanwezig

Terug naar “Consumenten Koop”