Proces verbaal snelheid maar geen meting

MikeW204
Topic Starter
Berichten: 61
Juridisch actief: Nee

Proces verbaal snelheid maar geen meting

#1 , 12 aug 2019 18:00

Ik heb een pv gekregen voor mijn snelheid, dit omdat een agent denkt dat ik te snel reed terwijl ik optrok tot 30 a 35km per uur in een zone 30. Het ding dat hij denkt dat ik te snel reed is omdat mijn auto origineel over een soundsysteem beschikt waardoor het lijkt alsof je snel rijdt maar in werkelijkheid niet sneller dan de toegelaten snelheid. Nu is dit al de 2de keer dat ik deze pv krijg. Is hier iets aan te doen want dit is eigenlijk onterecht..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 aug 2019 18:38

hoe is de vaststelling gebeurt?

met een flitstoestel/radar of gewoon met het "blote oog"?

indien met het "blote oog" is gebeurd is de vaststelling inderdaad discutabel volgens mij.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 aug 2019 18:55

Wat is het artikel in PV ?

Art 10.1.1 , onaangepaste snelheid :?:

Als u geen dashcam heeft met GPS die snelheid effectief registreert, heeft u niets om op te staan en kan u voor de rechtbank niets beginnen ...

Tenzij u een strafblad wil oplopen en uiteindelijk veel méér betalen: betaal de Onmiddellijke Inning
Alleen al de gerechtskosten en de bijdrage "Slachtofferfonds" zijn meer dan het dubbel van de OI :!:

En denk eens na over een dashcam
Voor de prijs van 2x 2de graads inbreuken had je er al ééntje ...

Reclame

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 aug 2019 02:30

Bah, heeft het nut om een dashcam te hebben hiervoor? Ge kunt 128GB erin hebben steken, maar een maand latter is dat echt wel overschreven.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 aug 2019 11:10

Bah, heeft het nut om een dashcam te hebben hiervoor? Ge kunt 128GB erin hebben steken, maar een maand latter is dat echt wel overschreven.
Je kan de beelden van de geheugenkaart halen zodat ze niet overschreven worden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”