contract bepaalde duur verbreken-zelfstandige basis

anne-lynn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

contract bepaalde duur verbreken-zelfstandige basis

#1 , 23 aug 2019 11:50

Ik ben zelfstandige en heb mijn eigen praktijk in mijn huis.
Momenteel heb ik een vervanger aangezien ik zwanger ben, deze werkt ook op zelfstandige basis.
Sinds mijn vervanger in mijn praktijk zit heb ik heel veel annulaties, mensen die niet komen opdagen en op een maand tijd al drie klachten, iets wat ik zelf nooit heb voorgehad. Het contract van bepaalde duur loopt nog tot april, mijn vervanger geeft een percentage van de omzet aan mij af en betaalt ook een vast maandelijks bedrag. Er staat niets in het contract over een mogelijke opzeg of verbreking.
Kan ik mijn vervanger vroeger doen stoppen, aangezien ik merk dat deze schade berokkent aan mijn bedrijf.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 aug 2019 13:16

Normaal moet de termijn tot april uitgedaan worden. Behalve in geval van zwarte fouten … kunt het contract verbreken. Indien u nu het contract verbreekt; zult u de tegenpartij een vergoeding moeten betalen.
Aangezien en clausules in het contract staan, hangt het van de tegenpartij af.

anne-lynn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2019 13:29

Er staat niks van clausules in het contract ivm verbreking of opzeg.
Op wat zou dan de vergoeding gebaseerd worden aangezien de vervanger een deel van de omzet afstaat aan mij. Als ik geen nieuwe klanten meer inplan dan is er geen omzet dus ook geen vergoeding lijkt mij?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 aug 2019 14:00

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 aug 2019 17:43

Er staat niks van clausules in het contract ivm verbreking of opzeg.
Op wat zou dan de vergoeding gebaseerd worden aangezien de vervanger een deel van de omzet afstaat aan mij. Als ik geen nieuwe klanten meer inplan dan is er geen omzet dus ook geen vergoeding lijkt mij?
Lees vooral #4 van Marcus : zeer interessante bijlage. Daar vindt u trouwens een volledig antwoord op uw vraag.
Als u geen klanten meer inplant, zou dat wel eens kunnen leiden tot contractbreuk. Beter eens onder 4 ogen klappen met de vervanger.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 17 sep 2019 22:26

Klachten kunnen zijn omdat u niet de behandeling doet????

Terug naar “Handelspraktijken”