Wat zijn mijn rechten bij scheiding

Tulpje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wat zijn mijn rechten bij scheiding

#1 , 16 aug 2019 09:21

Ik woon samen met mijn man. 1 jaar getrouwd in zijn huis.
Ik heb 2 kids uit vorig huwelijk.ze wonen hier t grootste deel.
Ik ben 6 maanden zwanger vàmijn man via ivf.
Al 3 jaar zet zen ex druk op ons. Ze houdt sinds april zijn kids weg. Omwille van mij. Ze is ook plots goed bevriend met zijn moeder door de kleinkinderen. Dus vàn zijn moeder krijg ik ook geen steun.
Hij wil sinds een week scheiden. Al
Is er een Baby op komst.
Kan hij mij de deur wijzen? Met 3 kids waarvan 1 van hem? Ik bên voor hem verhuisd. Woning weg gedaan. Hier komen werken. Mijn kids lopen hier school.
Het is heel duur om een huis te huren met 3 4 slk. Kopen is ook gn optie. Ik sta op straat.. ik sta aan de grond terwijl ik alles had voor ik hem leerde kennen... ik weet me geen raad😢

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2019 15:34

Als hij die keuze maakt, leer er uit, hou de eer aan jezelf en dopje eigen boontjes, geen juridische meerwaarde, maar een wijze raad!

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 16 aug 2019 16:56

als uw domiciliering op dat adres staat kan hij niet zomaar de toegang ontzeggen

doet hij dat toch, politie bijhalen

Reclame

Tope
Berichten: 916

#4 , 16 aug 2019 18:39

Als hij die keuze maakt, leer er uit, hou de eer aan jezelf en dopje eigen boontjes, geen juridische meerwaarde, maar een wijze raad!
En hoe helpt deze overbodige opmerking TS nu verder?

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 16 aug 2019 20:38

Beste

Als er geen onderling akkoord is kan de familierechtbank voorlopige maatregelen uitspreken en beslissen wie waar blijft wonen hangende echtscheiding.
Uiteindelijk blijft het wel zijn eigendom en zal u daar vroeg of laat weg moeten. Voor zijn eigen kind zal hij ongetwijfeld alimentatie moeten betalen.
Voor uw eigen kinderen moet hij niet opdraaien. Datis voor u en de vader van die kinderen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Tulpje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 aug 2019 12:35

Hij wil alles verkopen..is alles beu.
Ik heb gevraagd het huis te huren. Daar denkt hij over na.
Ik denk dat hij een depressie heeft....

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 17 aug 2019 19:40

In nogal wat zaken wordt woonrecht gegeven aan de partner met het meeste kinderen. Die dus meest voor de kinderen zorgt.
Zeker bij de voorlopige maatregelen.

Terug naar “Echtscheiding”