Beschuldigd van affaire

Priscilla1988
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Beschuldigd van affaire

#1 , 16 aug 2019 12:48

Hoi.

Eind maart van dit jaar heb ik een man leren kennen die sinds december 2018 officieel uit elkaar was met zijn (ex)vrouw. Hij heeft 17december zijn vrouw betrapt op vreemdgaan en daarop is de scheiding in gang gezet. Zij ontkent de affaire en beweert (onder andere) dat zij zich heeft 'laten betrappen' om zo aan het huwelijk te kunnen ontsnappen omdat zij niet gelukkig was. (Heeft nu een relatie met die man, maar ontkent ook dat, ondanks de vele getuigen....)

Zoals eerder vermeld heb ik deze man leren kennen eind maart 2019. Tot nu toe weten mijn familie en vrienden wel van onze relatie, maar aan zijn kant alleen zijn moeder en 2 koppels waarmee hij al zeer lang en goed bevriend is. We houden het rustig omdat het 1) nog maar 5 maanden is, en 2) omdat hij 2 kinderen heeft van 10 en 8, en de situatie voor die kindjes al wennen genoeg is, zonder een nieuwe vriendin van papa er ook nog eens bij.

Nu heeft de ex blijkbaar iets opgevangen, mijn naam gehoord of gelezen, en beweert zij in een brief van haar advocate dat zij al langer ongelukkig was in het huwelijk, onder meer omdat haar man al geruime tijd een buitenechtelijke affaire had met mij.... Niet dus.
Buiten mijn voornaam staat er verder niets in de brief, maar dit is een duidelijke beschuldiging lijkt mij. Zij moeten nu in ieder geval maar eens eerst aankomen met bewijzen van die stelling...

Is er verder iets dat ik kan ondernemen om dit tegen te gaan? Is er een eventuele aanklacht die ik zelf kan indienen? Iemand kan toch zomaar niet ongestraft beschuldigingen in het rond gooien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 16 aug 2019 12:57

Bespreek dit met uw advocaat!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 16 aug 2019 14:54

Op zich ook allemaal nonsens voor een rechtbank. Het heeft niet veel belang waarom of door wie een relatie stuk gaat. De relatie is stuk, en er moet enkel een eerlijke regeling komen. Al de rest is tijdsverlies

Reclame

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2019 15:32

En welke meerwaarde heeft die affaire dan? Niks, nada, regels zijn niet meer toepasbaar...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2019 15:35

Zoals Wanton terecht stelt, bespreek dit met uw advocaat en/of bemiddelaar. Op dit forum ga je enkel maar niet-juridische argumenten en/of tegenstellingen lezen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 17 aug 2019 10:27

https://www.vlaanderen.be/echtscheiding

Feitelijke scheiding kan ook maar is geen 'echt' juridisch verschil enkel andere woonplaats

Er zijn dus maar twee mogelijkheden.
Overspel en affaires zijn niet meer strafbaar.
Als uw goed naam en faam besmeurd worden kunnen dat afzonderlijke misdrijven (worden / zijn).

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 aug 2019 11:19

Los van iedere juridische benadering en een persoonlijk indruk.
U stelt dat u het gelezen heeft in een brief van de advocaat van de ex-partner van uw huidige vriend. Dit betekent toch nog niet dat het werd "rondgestrooid", het was beperkt tot een schrijven waarvan uw huidige vriend kennis heeft genomen. U heeft dit openbaar gemaakt op dit forum. Zoals ik reeds eerder te kennen gaf, bekijk dit met "jullie" advocaat en lok zeker niets uit. Je loopt immers altijd het gevaar dat een ballon in je eigen gezicht ontploft.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Priscilla1988
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 aug 2019 10:47

Ik heb dit inderdaad gelezen in een brief van haar advocate aan de advocate van mijn vriend. Het is wel zo dat voordien de ex-partner en haar ouders wel al aan het rondbazuinen zijn dat zij het huwelijk beëindigd heeft omdat hij was vreemdgegaan. Dat zijn buren van hem komen vertellen. Maar daar werd nog geen naam genoemd. Zij probeert haar eigen naam te zuiveren, aangezien de hele gemeenschap haar samen ziet met die nieuwe partner.
Een extra item dat ik misschien kan vermelden is dat zijn ex in Duitsland woont en dat hij de afgelopen 20 jaar ook in Duitsland verbleef. Alles wordt dus geregeld via het Duits recht en het is voor de partneralimentatie te verkrijgen dat zij nu met deze beweringen aankomt (7 maanden nadat ze officieel uit elkaar gingen)...

Terug naar “Echtscheiding”