Autolening

Godelievevm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Autolening

#1 , 16 aug 2019 10:24

Ik ben momenteel wettelijk gescheiden. Mijn ex en ik hebben nog tijdens ons huwelijk een auto gekocht met een autolening.
Deze heb ik tot op heden altijd correct afbetaald. De auto staat op mijn naam maar de lening is van beide.
Nu wil mijn ex haar naam uit de lening schrappen omdat ze zelf een lening wil aangaan, wat ik perfect begrijp. Alleen wil de bank dit niet doen.
Ze dreigt er nu mee om de auto in beslag te nemen en te verkopen. Kan dit? Wat met de lening, moet ze die dan eerst afbetalen en wordt het bedrag dan verdeelt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 aug 2019 10:32

Op wiens naam spreekt de factuur dit is het belangrijkste ??

op wiens naam dit ingeschreven is is van geen belang het is factuur die telt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 16 aug 2019 12:08

Nu wil mijn ex haar naam uit de lening schrappen omdat ze zelf een lening wil aangaan, wat ik perfect begrijp. Alleen wil de bank dit niet doen.
Lening afkopen is één optie .
Ze dreigt er nu mee om de auto in beslag te nemen en te verkopen. Kan dit?
Van wie is de auto, ttz wie staat op aankoopfactuur ?

Als die niet van haar is, valt er niets in beslag te nemen ...

Wat met de lening, moet ze die dan eerst afbetalen en wordt het bedrag dan verdeelt?
Er moet waarschijnlijk eerst toelating zijn van de bank om voertuig te mogen verkopen. Lees contract.
Lening wordt vervolgens afgekocht.
De rest van het geld (verkoopsprijs - afkoopsom lening) gaat naar de eigenaar

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”