Schulden kwijtspelen

Bazin Dehert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schulden kwijtspelen

#1 , 13 aug 2019 20:27

Beste leden,

Mijn man heeft een 45 000 euros aan schulden bij een bank voor een lening voor privégebruik, als ik hem mag geloven. Hij vertelt mij dat hij een manier heeft gevonden om die schulden te doen verdwijnen.
Hij zou een eenmanszaak oprichten en de schulden proberen te verschuiven naar die zaak, als ik het goed begrijp. Nadien zou hij de zaak failliet laten verklaren en de schulden kwijtgescholden krijgen.

Klopt zijn plan? Is dit legaal? Als hij het toch doet zonder mijn weten... zal er iets mislopen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 13 aug 2019 20:32

Vrees dat dat allemaal wat illegaal is en bank daar niet mee gediend zal zijn.
Zijn jullie gehuwd met gemeenschap van goederen en aanwinsten dan voor hij iets doet huwelijksstelsel laten veranderen bij een notaris want anders draait u mee op voor alle schulden. En mogelijk ook mede voor de fraude.

LeenW
Berichten: 12837

#3 , 13 aug 2019 20:51

Frauduleus faillissement. Hoe wil hij vanuit de gevangenis de schulden ooit terugbetalen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2019 21:12

Pur theoretisch zou dit kunnen gaan !

Maar als deze schulden van VOOR zijn zelfstandig zijn is vergeet dit !!!

U man zou wel eens kunnen veroordeelt worden in plaats van zijn schulden kwijtgescholden worden !!

U schulden kan enkel kwijtgescholden worden als volgt .

spreekt de rechtbank de kwijtschelding uit van de ongelukkige gefailleerde die te goeder trouw handelt.

En een lening van VOOR je zelfstandigheid hoort daar niet bij.

Zeg eens aan je man om eens goed de wetgeving te lezen !!!!

En ook vooral dit

Art: XX174 insolvabiliteitswet

De kwijtschelding heeft geen gevolgen op de persoonlijke of gemeenschappelijke schulden van de echtgenoot, ex-echtgenoot, wettelijk samenwonende of gewezen wettelijk samenwonende voortvloeiend uit een overeenkomst door de genoemde personen gesloten, ongeacht of die schulden alleen of samen met de gefailleerde werden aangegaan, en die vreemd zijn aan de beroepsactiviteit van de gefailleerde.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 aug 2019 16:29


Zoals Ghentian aanhaalt, wat een cowboyverhaal, ik zou zelf eerder zeggen, wat een maffiaverhaal.
Weet u dat er mensen zijn die dit echt geloven !
Hoe simpel moet je daar voor zijn ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 aug 2019 16:39

Vandaar dat we erop moeten toezien dat de antwoorden die gegeven worden op dit JF, correct zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 aug 2019 17:55

Sluit mij volledig aan bij voorgaande reacties. Het forum wordt zo stilaan een laatste reddingsboei om van schulden, eigen misstappen, fraude af te raken. Maak schulden, maar betaal ze ook en laat niemand anders er voor opdraaien.

Terug naar “Handelspraktijken”