Achter blijven met kind als vader

Vanderb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Achter blijven met kind als vader

#1 , 12 aug 2019 07:02

Mijn vriendin laat mij achter met ons zoontje 1j
Niet de eerste keer ze dit wil doen,nu lijkt ze het werkelijk te doen
Hoe pak ik dit aan?
Voor mijn kind zorgen dat lukt me maar
Ze vertrekt gewoon halsoverkop naar buitenland(heeft dubbel nationaliteit)
Haar adres enz staat bij mij,hebben niets samen gekocht(heeft ook niet gewerkt gedurende relatie)
Wat nu?
Waar ze heen gaat weet ik niet(geen adres) dus kan bijna onmogelijk gesproken worden ,vermits ze gewoon steeds gaat verblijven waar ze zal werken
En dit in meerdere landen
Ze geeft aan ze vrij wil zijn en gaan feesten en plezier maken.
(en werken als h...r omdat dit gemakelijk te verdienen is)

Familieleven is niets voor haar!
Zegt ze

Af en toe zou ze nog is naar zoontje willen komen wanneer ze zin heeft....
Ben momenteel heel down,wat natuurlijk logisch is ,maar laat dit niet zien of voelen aan mijn kind ,welk voor mij alles betekent

Hoe pak ik dit aan papiergericht
Want wat als ze ineend terug aan de deur staat voor mijn kind (ze veranderd elke 10min van wat ze zegt dus weinig van te maken)
Ook met wat ze wil doen ben ik bang dat het slecht is voor mijn kind,ongeloofelijk ,geloof het zelf nog niet goed
En wil zeker ook mijn kind later niet kunnen verliezen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2019 07:17

Indien zij de woonst verlaten heeft en zonder gekend adres in het buitenland verblijft, kan u contact opnemen met uw gemeentebestuur en vragen om haar ambtshalve te laten schrappen. Verwittig u kinderbijslagfonds met attestatie dat de moeder niet meer in het gezin van het kind verblijft en vraag om de kinderbijslag aan u uit te betalen.Ik wens u veel sterkte en tracht aansluiting te vinden bij uw familie.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 12 aug 2019 11:27

Verdere acties zijn dan ook mogelijk naar familierechtbank voor scheiding en toewijzing van volledig omgangsrecht en verblijfsrecht naar u.
Feitelijke ontzetting uit ouderlijke macht.

Reclame

Vanderb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 aug 2019 20:50

Dank u voor alvast wat advies
Is die schrapping van adres moeilijk of gebeurt dit vlot,bij niet kennen adres(gaat waarschijnlijk rondtrekken)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”