handelaar betaald mijn gekochte wagen niet

vansteenbeeck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

handelaar betaald mijn gekochte wagen niet

#1 , 03 aug 2019 20:32

ik verkoop prive mijn wagen aan een autohandelaar begin deze week. mijn wagen is al doorverkocht aan iemand anders. hij is vandaag op verlof vertrokken en heeft nog steeds mijn wagen niet betaald. wat kan ik als particulier doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 03 aug 2019 22:01

aangetekend ingebreke stellen en betaling binnen de 7 dagen eisen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2019 08:33

Als hij na die 7 dagen niet betaald heeft zal je moeten wachten tot hij uit verlof komt, en daarna als hij niet betaald heeft hem voor de ondernemingsrechtbank dagen, dan zullen we ver eind september zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 aug 2019 09:03

Toch niet zo'n handelaar die kaartjes onder de ruitenwissers steekt? Want wan ben ge mogelijks je geld kwijt.
Je hebt toch een ontvangstbewijs voor uw wagen? Of een contactje waarin de prijs is vastgelegd.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 04 aug 2019 10:41

Als de handelaar dat net voor hij vertrok nog overgeschreven heeft, is het best mogelijk dat je dat pas maandag gaat zien verschijnen.

In tijden van instant messaging en nagenoeg instant-transacties met crypto-currencies blijft via de "officiële" kanalen overgeschreven geld vaak nog steeds even "hangen" ...

Terug naar “Consumenten Koop”