Onbezoldig werken als aandeelhouder

Danny55
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Onbezoldig werken als aandeelhouder

#1 , 02 aug 2019 16:41

Beste,

Ik kreeg mijn ontslag met onmiddelijke uitwerking bij mijn vorige werkgever en ontving een opzeggingsvergoeding tot oktober 2020. Ik werk niet op dit moment. Mijn partner heeft een bvba en volgens de boekhouder is het toegelaten dat ik zonder vergoeding bepaalde activiteiten doe voor de bvba indien ik bvb 1 of 2 van de 750 aandelen koop. Die activiteiten zijn bvb een transport helpen in of uitladen of zelfs contacten met klanten. Is het correct dat ik dit kan doen zonder dat dit invloed heeft op een eventuele latere werkloosheidsuitkering en natuurlijk zonder dat ik als "zwartwerker" zou kunnen beschouwd worden?

Alvast bedankt,


Danny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2019 16:50

Neen mag niet, tenzij voldoende aandelen koopt, 1 a 2 aandelen nemen ze niet meer aan als werkend vennoot, waarom niet een paar uren in schrijven of dus werkend vennoot word en je sociale bijdragen naar het minimum verplaatst zodat je geen moet betalen .
Het is niet omdat je uitbetaald bent dat je niet onmiddellijk op een ander werk mag werken !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2019 18:41

Ik krijg stilaan de indruk dat het juridisch forum gebruikt wordt om zwartwerk, schijnzelfstandigen toe te dekken.
En info te krijgen om alles en nog wat te omzeilen en de van alles te profiteren.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 aug 2019 19:21

@father dit heeft altijd al zo geweest, als ik me herinner was het vroeger nog erger als ze hun werkgever maar kon bedriegen met opzegvergoedingen etc. en dan werden ze nog op hun wenken bediend ! dit is er nu uit ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 02 aug 2019 22:49

Stoute werknemers toch gelukkig dat er vakbonden zijn.
Of werkgevers zo'n heiligen zijn. :roll:

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 aug 2019 10:23

Stoute werknemers toch gelukkig dat er vakbonden zijn.
Of werkgevers zo'n heiligen zijn. :roll:
Onder #3 bedoel ik beide kanten van het werkcircus. Er zijn hier genoeg werkgevers die hetzelfde doen.

Dacht ik niet dat de Belgen er bekend om staan ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 aug 2019 10:47

Het is de kunst om de gulden middenweg te vinden, maar vooral om zo objectief mogelijk te blijven. Rotte appels vind je overal. Je hebt echte door en door rotte appels en die moet je uiteraard verwijderen voor ze de hele mand aantasten. Maar je hebt ook appels met een bluts en die zijn nog altijd eetbaar en/of verwerkbaar indien op tijd wordt ingegrepen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”