Nieuwe auto niet 100% conform met bestelde

Voodoo666
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Nieuwe auto niet 100% conform met bestelde

#1 , 01 aug 2019 15:17

Hopelijk op de juiste plaats en alvast bedankt voor degene die me wat kan helpen.

December 2018 een nieuwe wagen besteld die moest geleverd worden in mei 2019.
Niet zeker over de kleur of formaat velgen maar dat kon steeds later gewijzigd worden. Kleur vrij snel aangepast.
In april de melding gehad dat de wagen er pas zou zijn in september en dus een stuk te laat wat me de mogelijkheid bood te annuleren.
De baas van de garage gehad die me beloofde een oplossing te zoeken als ik niet zou annuleren. Uiteindelijk bestelling vastgehouden en levering voorzien eind juli met vanaf juli een vervangwagen. Bovendien een model 2020. Allemaal top dus op papier.
Bevestiging gekregen via mail dat ik een 2020 zou krijgen en onmiddellijk gevraagd of deze conform zou zijn met bestelde aangezien bepaalde zaken veranderen tussen beide jaargangen. Geen reactie dus gebeld en telefonisch bevestiging dat alles identiek zou zijn, toen ook doorgegeven dat ik voor de 19" velgen ging.
Wagen komt binnen. ik hoor niks van hun, contacteer hun zelf en verneem dat de wagen er is. Ik vraag aan de verkoper of ik nummerplaat bij hun laat leveren en dan die 30 euro betaal samen met de opleg voor 19" - ok voor hem. Hoor weer plots een week niks meer, hoewel ze dringend gingen klaarmaken. Bel dus terug en dan komt de eerste aap uit de mouw. De wagen is er met 18" en geen 19" - ik heb dat niet bevestigd ... telefonisch herinneren ze zich niks - sic. Aangezien ik dringend auto nodig had toch maar genomen met de 18" dus.
De wagen ondertussen in bezit genomen sinds afgelopen vrijdag en gisteren gemerkt dat er een aantal zaken niet kloppen. Ik had een Elektrisch neerklapbare achterbank besteld en deze blijkt niet aanwezig te zijn. Verder heb ik een verwarmde achterbank besteld. Op de site staat er een foto en uitleg als volgt: De verwarming van de twee buitenste zitplaatsen en rugleuningen achter verhoogt het luxueuze gevoel in uw XXX, door onmiddellijk comfort te bieden als het koud is. Vanaf de achterbank zijn de afzonderlijke touchpaneelbedieningen met drie standen gemakkelijk toegankelijk.
Ik heb echter geen touchpaneel, noch de uitgangen voor de airco zoals op de foto en hierop gebaseerd heb ik deze optie genomen. Enkel 2 toetsen voor verwarming. Dus noch de uitleg, noch de foto kloppen en ik heb dus achteraan geen airco daar. Dit is niet wat ik besteld heb.
Wat doe ik best?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 01 aug 2019 15:37

staan de opties die u beschrijft en niet op de wagen zitten op uw bestelbon?

Voodoo666
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2019 07:32

Beste meeboo, bedankt voor je reactie.
Ja, deze staan op mijn bestelbon.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 02 aug 2019 07:39

garage aangetekend op de hoogte stellen dat de geleverde wagen niet conform is met de bestelbon.

Voodoo666
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 aug 2019 09:29

ok bedankt. Misschien eerst een mail met de vraag het nodige te doen en als ik geen reactie heb binnen de 24 uur dan die aangetekende brief?
Nu heb ik wel begrepen via allerlei fora dat het probleem bij het merk ligt en niet de garage zelf.
De éne optie bestaat niet meer in de 2020 maar had ik wel besteld. De andere bestaat wel nog maar is compleet anders in mijn type wagen omdat dit niet kan met een hybride door de batterijen blijkbaar. Dus het is het merk dat verkeerde info op zijn site aanbiedt, ook vandaag nog steeds.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 aug 2019 11:49

U hebt geen uitstaans met de producent dus u moet de garage aanscrijven en die moeten verhaal halen bij invoerder en zo naar producent.
JurecaBE moderator

Terug naar “Gebrekkige Producten”