Aannemer komt afspraken niet na

Meeboo
Berichten: 1488

Re: Aannemer komt afspraken niet na

#16 , 31 jul 2019 11:02

Als u het kotsbeu bent dan trekt u het voor de rechter die er zal over beslissen, dat is de juridische oplossing. Maar zoals u handelde, de man veroordelen door al zijn klanten een mail te doen is absoluut niet ok en kan u terecht ook een klacht op uw naam opleveren.


Het terugvragen van uw voorschot is niet aan de orde. U hebt door het aanvaarden van de offerte de voorwaarden geaccepteerd en u bent het voorschot verschuldigd. Als de aannemer zijn taken dan niet naleeft is het aan de rechter om hier een uitspraak over te doen. u kan geenszins eisen dat de aannemer de voorschotten terugstort en dan pas de werken mag uitvoeren.

gezien u meermaals de aannemer aangetekend hebt aangesschreven kan u deze bewijzen aan de rechter voorleggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#17 , 31 jul 2019 12:22

Bedankt, dat klopt zeker, ik zou ook liefst naar een rechter stappen om een juridische stok achter de deur te hebben. Je hebt gelijk dat een dergelijk eis pas 'bindend' gemaakt kan worden voor de rechtbank, het is aan een rechter om een uitspraak te doen hierover aangezien ik het niet eenzijdig kan ontbinden. De advocaat van een andere gedeputeerde raadde het echter af omdat de kosten niet opwegen tegenover de baten. Ik ben geen advocaat dus ik ga af op zijn inschatting...

Ik heb nu al 2500 EURO in die aannemer 'gestoken'. Voor het vredegerecht dagen kost minstens 300 EUR aan rolkosten en deurwaarder. Dan ga je ervan uit dat hij ook niet failliet is voor het einde van de rechtzaak. Als hij het vonnis van het vredegerecht niet respecteert moet je ook opnieuw procederen voor de strafrechtbank...straat zonder einde.

Het staat mij altijd vrij om mijn voorschot terug te eisen voor hij kan verder werken, het staat de aannemer ook vrij om hierop in te gaan of niet. Als hij er niet op in gaat staan we even ver, de AS die verstuurd werden blijven gewoon geldig. Als ik een toegeving doe kan het achteraf ook tegen mij gebruikt worden.

Over de aanklacht van 'smaad', ik ben geen advocaat, maar smaad is pas van toepassing als je onjuiste informatie deelt. Ik heb 'denlowie' het bewijs gestuurd, het klopt wel zeker dat hij fiscale schulden heeft.

PS je kan facebook gewoon afschaffen als je dit al 'laster' noemt...ik heb bewust niets op sociale of andere media gepost over dit voorval of dit bedrijf, zelfs geen google review...en alles dat ik op mail zette was gebaseerd op verifieerbaar bewijs.

Ik wacht nog altijd eigenlijk op de eerste inhoudelijke reactie, ik heb heel veel nuttige informatie gekregen op dit forum om mijn AS op te stellen, daarom had ik ook meer inhoudelijke reacties verwacht.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 31 jul 2019 15:34

Heb meer en meer de indruk dat TS een nogal kort lontje heeft en zeer weinig geduld kan opbrengen.

Reclame

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#19 , 31 jul 2019 18:49

Ik voer graag een inhoudelijke discussie, daar leert iedereen uit. Iedereen mag een mening hebben, als denlowie het "een sprookje" noemt dat mijn aannemer inhoudingsplicht heeft weerleg ik dat graag, jammer dat daar dan geen reactie op komt.

Mocht ik aangeklaagd kunnen worden voor smaad dan voer ik zeker hier graag een discussie over om dit te begrijpen en vermijden.

Waar ik ook een discussie over zou willen voeren zijn de plichten van de aannemer. Ik krijg veel juridisch terechte opmerkingen over de rechten van de aannemer, ook zijn recht om maanden niet te communiceren of om werken niet te starten blijkbaar.

Ik dacht dat een aannemer ook de plicht had om werken binnen een redelijke termijn uit te voeren EN zich te houden aan een planning. Als hij meerdere malen per email en andere kanalen belooft op een bepaalde datum te starten en het niet te doen, is dat dan zijn recht?

Jullie vinden het blijkbaar allemaal prima zo, ligt blijkbaar volledig aan mij, en andere gedeputeerden die met smart wachten tot hij begint te werken.

Tijd voor een psycholoog dus ipv een advocaat, ik zal mijn aannemer meenemen voor relatietherapie.

Franciscus
Berichten: 38583

#20 , 31 jul 2019 19:05

Wat de strafrechter daar bij komt doen weet ik zo direct niet.
Smaad kan niet u bent geen gesteld lichaam of een ambtenaar.

Meeboo
Berichten: 1488

#21 , 01 aug 2019 08:46

Uw aannemer wil de werken komen afwerken lees ik.
geef hem de kans en doe zelf water bij de wijn om hem binnen te laten.

daagt hij weer niet op of stopt hij de werken, neem een advocaat en dagvaardt hem.

ik denk dat er niet meer kan gezegd worden dan dit.

genoeg met inhoudelijke discussies die u enkel in uw voordeel wenst te voeren

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#22 , 01 aug 2019 10:35

Bedankt voor je reactie!

Die kans willen we hem inderdaad geven. Die kans heeft hij eigenlijk al in elk aangetekend schrijven gekregen maar heeft hij nooit gegrepen, mijn verbazing was groot dat hij het nu opeens wel weer wou afwerken. Wel pas toen we ter sprake brachten dat hij inhoudingsplicht heeft.

Ik heb jammer genoeg wel niets meer gehoord van mijn aannemer sinds zijn laatste mail, geen idee dus of hij nog komt of niet.

Ik zal weeral een mail sturen zeker en nog eens een AS en dan mogelijk dagvaarden...

straks klagen ze mij aan wegens stalking :lol: :lol:

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#23 , 01 aug 2019 11:20

Beste,

U heeft 47 topics gewijd aan uw (zelfde) onderwerp. Ik weet niet of u hierdoor recordhouder bent. Ik stel voor dat u hier stopt en dat u ons opnieuw bericht als de werken zijn uitgevoerd.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#24 , 01 aug 2019 12:36

Opnieuw een post zonder toegevoegde waarde, die mijn topics enkel langer maken. Maar op mijn PB antwoord je niet.

Ik vond het feit dat de aannemer inhoudingsplichtig was een belangrijk element, blijkbaar verschillende meningen hierover. Ook dat hij nu plots na maanden radiostilte binnen de 2 dagen weer zou herbeginnen en nu weer niets laat horen.

Ik begin mij af te vragen wanneer jullie ongerust worden over een aannemer die werken bij jullie uitvoert, jullie lijken vrij enthousiast over hem dus ik wil zeker per PB zijn gegevens doorsturen zodat hij bij jullie werken kan komen uitvoeren.

Ik heb alles ook eens nagelezen en nog geen inhoudelijke post van je terug gevonden.

Ik stel dus voor dat je stopt met posten tot je iets inhoudelijks te melden hebt ipv topics te vervuilen.

SnIpY
Berichten: 49

#25 , 01 aug 2019 12:58

Over het algemeen vind ik de reacties ten opzichte van TS hier toch wel enorm raar. Het is enorm frustrerend om in een verbouwing te zitten, waar alles op elkaar afgestemd is, en dan te merken dat er één zwakke schakel is die alles vertraagd.

Iedereen is inderdaad verplicht om inhoudingsplicht te controleren EN er naar te handelen (Inhoudingsplicht (Artikel 30bis en 30ter)). Dat TS dan de andere klanten inlicht zal dan ook door geen enkele rechter veroordeeld worden als smaad, laster, ...

TS moet gewoon de raad volgen om dit inderdaad gewoon voor het vredegerecht te trekken en er een eind aan te maken. Het feit dat dit blijft aanslepen ligt puur aan TS zelf.

Het geld ben je kwijt vrees ik
Laatst gewijzigd door SnIpY op 01 aug 2019 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Meeboo
Berichten: 1488

#26 , 01 aug 2019 13:02

er is hier voldoende raad gegeven aan TS. Mag wat mij betreft een slotje op

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#27 , 01 aug 2019 13:59

Ik sluit deze topic daar er in deze fase niet veel meer gedaan kan worden.

Ik roep iedereen op om op een respectvolle en constructieve wijze met elkaar om te gaan. Het recht zit vol met nuances, het is daarom normaal dat er verschillende adviezen tevoorschijn komen. Bijdrages waarin nuttige of cratieve denkpistes zitten of die een andere kijk op de zaken geven, zijn altijd zinvol. Ik ben ook altijd overtuigd van mijn eigen gelijk, maar ik spits altijd de oren als de tegenpartij spreekt: zij zijn namelijk evenzeer overtuigd van hun gelijk.

Het staat de TS vrij een nieuw topic te starten indien er nieuwe ontwikkelingen zijn, waarbij iedereen die zich geroepen voelt een nuttige bijdrage te (kunnen) leveren, zijn zegje kan doen op respectvolle wijze.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Aanneming”