Uit elkaar gaan: ex wil de compromis niet tekenen

Benji1989
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uit elkaar gaan: ex wil de compromis niet tekenen

#1 , 31 jul 2019 20:19

Hallo,

Hopelijk kan iemand me hier raad geven. Mijn ex partner en in zijn uit elkaar aan het gaan. We waren wettelijk samen wonend en hebben 3 kinderen samen. Wat er geregeld moet worden is het huis en de regeling met de kinderen. Nu blijft mijn ex maar rond de pot draaien. De datum waarop we normaal de compromis moesten tekenen daagde ze niet op en nu blijft ze maar rond de pot draaien om een nieuwe datum vast te leggen. Wat kan ik nu het best van stappen ondernemen? Ik zou liever een advocaat vermijden maar ik vrees dat als de situatie blijft aanslepen ik niet anders zal kunnen.

Groeten Benji

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 31 jul 2019 20:29

Over wat compromis?
Over goederen of over kinderen.
Stel een familiaal bemiddelaar voor - in het Antwerpse ken ik er verschillende.

eylis
Berichten: 8837

#3 , 01 aug 2019 11:54

U bedoelt het echtscheidingsconvenant voor een echscheiding in onderlinge overeenkomst. (EOT) dat doe je dus bij de notaris. De notaris kan er mee akkoord gaan, dat jullie elk afzonderlijk komen tekenen. (Misschien is dat de reden dat de andere ouder de afspraak uitstelt. Voorwaarde is dan, dat beide partners vooraf de kladversie gezien hebben, eventuele accenten toevoegen en eens het dossier rond is kunnen beiden afzonderlijk komen tekenen. Zowel de afspraken over de kinderen als over de gezinswoning worden daarin opgenomen. Dus als de partner blijft treuzelen: laat hem/haar weten dat jullie afzonderlijk kunnen gaan tekenen. Indien dat ook niet pakt, verwittig hem/haar dat een EOT met notaris zo ongeveer een 1000 euro kost (ook de verdeling van de woonst en gemeenschappelijke goederen zit daar dan in.) Ben je verplicht de scheiding op éénzijdige aanvraag via de rechtbank op te starten, dan zit je aan gerechtskosten en beiden nog eens voor zo'n 1500 eur o aan advocaat. Voor uw partner zal de rekening dan snel gemaakt zijn: ofwel kost het hem/haar 500 euro (de helft van de notariskosten) ofwel minsten 1500 euro (en dan moet een notaris door het gerecht aangewezen ook nog de veredeling regelen...Stel partner dus voor de keuze. Ofwel
goedkope EOT tekenen ofwel gedwongen dure EOO via de rechtbank.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”