bPost valsheid in geschrifte?

Maximvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

bPost valsheid in geschrifte?

#1 , 30 jul 2019 14:32

Beste,

Ik woon al een jaar in het centrum van Brussel. In dit jaar heb ik ondertussen al een
10tal dure pakketjes (en een 5tal minder dure) die verloren zijn geraakt. Sinds februari neem ik geen risico's meer en
zorg ik dat de verzender altijd de duurdere verzendopties kiest met tracking en handtekening.

Desondanks vind ik soms nog steeds pakjes voor mijn deur of die uit mijn brievenbus steken.
Meestal is het voor mij als ontvanger nooit mogelijk om een handtekening op te vragen (enkel
de klant van bpost kan dit, en als ontvanger ben ik blijkbaar geen klant) - maar met wat medewerking van
buitenlandse postbedrijven is het me toch gelukt om de handtekeningen op te vragen van enkele aangetekende
pakjes die vermist zijn.

Deze zijn allemaal ondertekend met mijn naam en een kribbel. Persoonlijk vermoed ik dat dit
door de postbode zelf is gedaan, mits de foto's die ik ontvangen heb steeds op een bpost papiertje zijn
en ik zelf nog nooit op papier een handtekening aan de deur heb moeten zetten (steeds elektronisch).
Ook heb ik van een pakje dat wel ontvangen is dezelfde handtekening kunnen opvragen (dit pakje zat
half in de brievenbus).

Mijn vraag is of ik hiervoor een aangifte in valsheid in geschrifte kan doen, en indien ja - doe ik dit dan
best tegen onbekenden? Is er ook iets dat ik kan doen tegen bpost, mits deze mijn klachten absoluut
niet serieus nemen.

Mvg,
Maxim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jul 2019 16:24

Met uw bevindingen naar de politie gaan en die hun werk laten doen. Daar zelf aan beginnen kan heel uw onderzoek om zeep helpen

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 30 jul 2019 16:24

indien u die niet zelf hebt afgetekend kan u inderdaad klacht indienen tegen "onbekenden" en/of Bpost.

Bpost is en blijft verantwoordelijk voor het gedrag van hun werknemers

Reclame

Maximvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2019 12:03

Bedankt voor de informatie en bevestiging!

Mvg,
Maxim

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”