Drugs

jefdecuyper
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Drugs

#1 , 27 jul 2019 00:44

Ik wou even een vraag stellen. Ik heb een paar maand terug een boete van 150 euro moeten betalen voor 'verdacht dealen van drugs' voor feiten die een paar jaar terug zijn gebeurd. Ik heb die toen betaald en hier heb ik verder niks over gehoord. Een paar weken terug ben ik op festival Dour gepakt met 0.6g cocaine en 3 pillen. Ik heb de boete niet direct betaald en ze hebben een PV opgesteld en al die papieren laten versturen naar mijn thuisadres, ik heb ook een paar keer gevraagd of ik een strafblad zou krijgen en de politie zeiden elke keer nee. Ik wou even een vraag stellen op deze forum omdat ik een beetje aan het stressen ben voor iets op mijn strafblad, ik heb de brief nog niet ontvangen, hebben jullie een idee wat er nu gaat gebeuren?

Alvast bedankt,
Jef

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 27 jul 2019 00:52

Zal van het parket afhangen. Politie ziet het vrij rooskleurig in.

berenod
Berichten: 942

#3 , 27 jul 2019 10:23

Nederlands artikel, Nederlandse wetgeving, niet van toepassing in België!

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 27 jul 2019 12:15

Ik ben er mij van bewust dat het hier om een Nederlands artikel gaat. Ik heb de link geplaatst omdat Nederland een meer tolerant beleid voert.
:roll: Misschien ook eens de wetgeving van China plaatsen. Heeft ook niets mee te maken met probleem van TS, maar is zeer repressief, tot de doodstraf toe.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jul 2019 13:39

Ik ben er mij van bewust dat het hier om een Nederlands artikel gaat. Ik heb de link geplaatst omdat Nederland een meer tolerant beleid voert.

Laat ons wel wezen het bezit van Coke is verboden en strafbaar. In deze casus was er reeds eerder een overtreding geregistreerd en beboet en vooral dat het om 0,6 gram coke ging en 3 pillen zonder specificatie.

Het zal dan ook het parket zijn dat de strafmaat zal bepalen.

Misschien ook eens nadenken over de keren dat TS niet werd gesnapt. Misschien toch eens overwegen om hulp te zoeken.
Goede raad voor TS : wijzig dringend uw levensstijl. U loopt toch eens flink tegen de lamp. Zorgen en stress omtrent uw overtredingen.
Bega ze niet dan hebt u geen problemen en blijft u juridisch uit het zicht.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 27 jul 2019 15:38

natuurlijk komt dit op je strafblad....

jefdecuyper
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jul 2019 16:35

Dus ik zou nu al vast kunnen stellen dat ik zeker en vast een aantekening krijg op mijn strafblad? Meerdere mensen hebben tegen mij gezegd dat dit gaat over gebruikershoeveelheid, dat ik goed heb meegewerkt en heb gespecificeerd welke drugs het precies waren en dat het dus geen probleem zou moeten zijn. Ze zeiden dus dat ik waarschijnlijk een laatste waarschuwing zal krijgen aangezien op festivals zoals dour duizenden mensen worden gepakt. Het geval van een paar maand geleden was ook verdacht dealen van wiet, niets van harddrugs, en ze hebben me ook niet gepakt met iets, alleen een vermoeden gehad door mijn berichten die op ander mans gsm gevonden werden. Ik ben aan het hopen dat ik de waarschuwing krijg en er vervolgens gewoon met stop met van die domme beslissingen te maken. Iets op mijn strafblad zou mijn toekomst wel enorm beïnvloeden op een negatieve manier.

Floes
Berichten: 115

#8 , 27 jul 2019 18:01

Stoppen met domme beslissingen te maken zou alleszins niet mogen afhangen van het wel of niet op je strafblad komen.
Spijt van de beslissing of spijt van gepakt te worden, dat is vaak de vraag.

Franciscus
Berichten: 38587

#9 , 27 jul 2019 20:55

Iets vroeger aan moeten denken.
Maar of het OM (parket -PdK) beslist verder te gaan heeft o.a. te maken met feit of OM de vroegere vaststellingen gaat raadplegen.
In elk geval zal zaak een en twee wel in de politionele databanken staan en die zijn voor alle politiediensten te raadplegen.
Een derde melding is zeker geen goede zaak voor u.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”