Monitor dead on arrival

Crew
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Re: Monitor dead on arrival

#16 , 23 jul 2019 12:59

Een kennis van mij heeft dit ook ooit aan de hand gehad. Is zijn kapotte monitor gaan terughalen. De dag nadien via de webshop van de winkel eenzelfde monitor aangekocht en nog een dag nadien de kapotte monitor teruggestuurd in de doos van de via de webshop aangekochte monitor en gebruik gemaakt van zijn 14 dagen herroepingsrecht voor aankopen via internet. Uiteraard is deze kennis van mij een heel slecht voorbeeld en mogen zijn daden zeker niet nagedaan worden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 jul 2019 14:02

Ik heb dit ook nog eens ergens gelezen !

Maar in dit geval hier hoeft dit zeker niet, de eerste 6 maanden is altijd safe.

En een Vingerafdruk is geen garantie ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sianna
Berichten: 156

#18 , 23 jul 2019 15:00

Een kennis van mij heeft dit ook ooit aan de hand gehad. Is zijn kapotte monitor gaan terughalen. De dag nadien via de webshop van de winkel eenzelfde monitor aangekocht en nog een dag nadien de kapotte monitor teruggestuurd in de doos van de via de webshop aangekochte monitor en gebruik gemaakt van zijn 14 dagen herroepingsrecht voor aankopen via internet. Uiteraard is deze kennis van mij een heel slecht voorbeeld en mogen zijn daden zeker niet nagedaan worden...
Oppassen daarmee. Bij sommige merken staat het serienummer van het toestel ook op de doos. Als ze dan in de winkel zien dat er een ander serienummer inzit, heb je problemen.

Reclame

Aprells
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#19 , 24 jul 2019 11:44

Blijkbaar gaan ze ervan uit dat wij druk op de monitor hebben gezet en dat die dus zo stuk is gegaan.

Dit is hoe de monitor er trouwens uitzag:

Afbeelding

Verder had ik een slechte review geschreven en dit heeft mij weer met hen in contact gebracht. Nu gaan ze de betrokken medewerkers bevragen over de motivatie van hun conclusie. Om eerlijk te zijn verwacht ik geen positief antwoord aangezien we steeds zo gemakkelijk worden afgewimpeld. Toch bezie ik dit als een klein stapje in de goede richting. Vrijdag namiddag mag ik antwoord verwachten.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#20 , 24 jul 2019 14:56

Blijkbaar gaan ze ervan uit dat wij druk op de monitor hebben gezet en dat die dus zo stuk is gegaan.

Dit is hoe de monitor er trouwens uitzag:

Afbeelding

Verder had ik een slechte review geschreven en dit heeft mij weer met hen in contact gebracht. Nu gaan ze de betrokken medewerkers bevragen over de motivatie van hun conclusie. Om eerlijk te zijn verwacht ik geen positief antwoord aangezien we steeds zo gemakkelijk worden afgewimpeld. Toch bezie ik dit als een klein stapje in de goede richting. Vrijdag namiddag mag ik antwoord verwachten.
om zoiets te veroorzaken is een drukpunt veroorzaakt door een vreemd object genoeg, dat kan met gemak veroorzaakt worden als de monitor nog in de verpakking zit.

het is en blijft aan de winkel om aan te tonen dat u de schade veroorzaakt zou hebben en dat kunnen ze niet

garantie wetgeving is en blijft van toepassing, een nieuwe monitor zal hun minder kosten dan bijvoorbeeld een boete door de FOD economie

Aprells
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#21 , 26 jul 2019 11:17

Weer antwoord gekregen. Weer van hetzelfde. We gaan dus verder.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#22 , 26 jul 2019 21:57

Heeft u die aangetekende zending al verzonden, al dan niet met de voorbeeldbrieven die ik hier gepost heb?

Aprells
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#23 , 26 jul 2019 22:51

Helaas nog niet. Ik ben tot op heden nog niet op het post geraakt. Dit gaat morgenvroeg gebeuren.

WP002
Berichten: 1479

#24 , 29 jul 2019 23:09

Zeker niet mee wachten! Winkel gaat hier 200 % in de fout. Hou ons op de hoogte van het verloop.

Aprells
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#25 , 14 aug 2019 09:47

Na nog via verschillende kanalen geprobeerd te hebben heeft mijn partner het besloten dat hij er niet verder mee wil blijven gaan. Hij is de frustratie dat er bijkomt kijken helemaal beu :(

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#26 , 14 aug 2019 10:57

Als telefonisch contact niet onmiddellijk werkt gewoon een aangetekende brief sturen met de reeds gegeven argumenten. Indien ze uw eis niet inwilligen kunt u ook altijd spreken om test-aankoop in te schakelen e.d. om de druk wat te verhogen.

Aprells
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#27 , 16 aug 2019 08:24

Allemaal al gedaan. Ze houden voet bij stuk..

Didymus
Berichten: 2061

#28 , 16 aug 2019 09:58

U kan klacht neerleggen bij de Economische Inspectie en daarnaast een geschillenprocedure opstarten bij de "Consumentenombudsdienst": https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... e-garantie
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#29 , 16 aug 2019 10:35

Als zij bij hun beweringen blijven dat er druk op het scherm is uitgeoefend dan word dit een juridisch steekspel !

En bewijs dan maar eens .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#30 , 16 aug 2019 14:03

Als zij bij hun beweringen blijven dat er druk op het scherm is uitgeoefend dan word dit een juridisch steekspel !

En bewijs dan maar eens .
De bewijslast ligt bij hun dan, dus inderdaad: laat ze maar bewijzen.

Goed, ik zie nog 3 opties:

1. Consumentenombudsdienst en dergelijke (paar posts geleden staat er alvast een link).
2. Vrederechter (kost je 50 euro om op te starten, geen advocaat nodig, 50 euro krijg je terug als de vrederechter de zaak in jouw voordeel uitspreekt).
Zeker geen schrik hebben van deze stap. Het is net omdat veel mensen schrik hebben hiervan, dat zulke frauduleuze zaken dit kunnen waarmaken...
3. Niets doen. Kost je geen extra tijd en moeite, geen extra geld (behalve voor een nieuw scherm dan), maar je wint er ook niets mee.

Terug naar “Consumenten Koop”