Wat bij diefstal materiaal aannemer dat bij mij binnen staat?

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

Wat bij diefstal materiaal aannemer dat bij mij binnen staat?

#1 , 21 jul 2019 00:18

Voor de goede orde viewtopic.php?f=12&t=103842#p583507 wat een andere zaak betreft - JurecaBE moderator


Hallo,

er staat momenteel vrij veel werkmateriaal van mijn aannemer bij mij thuis, hij laat dit altijd staan. Wat als er iemand inbreekt en zijn materiaal steelt? Ben ik dan verantwoordelijk?

Mijn achtergevel gaat er volledig uit, hier zal een tijd een osb plaat staan tot de ramen geleverd worden. Echt moeilijk maken we het zo niet voor de dieven...buiten staat er ook een rolsteiger en trap.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jul 2019 08:19

Zoek geen moeilijkheden !!

Als de vennootschap op de fles gaat moet er een PV van zijn materialen gemaakt worden, en hij zal zeker zeggen dat het bij jullie staat !
En diefstal daar zal je dan toch tenminste een pv van de politie moeten van hebben
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 21 jul 2019 13:25

buiten aan de werkzaamheden een LED spot met bewegingssensor plaatsen, als er 1 ding is waar dieven niet van houden is het zichtbaarheid.

aan de binnenkant kan u aan de OSB platen bijvoorbeeld ijzeren staven plaatsen, zodat ze lawaai gaan moeten maken om er door te geraken, nog iets wat ze niet graag hebben

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 21 jul 2019 18:34

Ik denk niet dat je begrijpt wat TS wil.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jul 2019 19:18

Ik denk niet dat je begrijpt wat TS wil.
TS wil zelf de dief zien, en dit zou wel eens flik kunnen ontploffen in zij gezicht .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#6 , 21 jul 2019 21:37

Oeioei, 2 topics door elkaar...dat toestel van onze trappenman laten we gewoon staan, minstens tot hij failliet is en alles rond. Al piekt het wel.

maar we hebben een 2de aannemer voor onze achtergevel. De poutrels liggen al klaar, palen etc., en ook zijn gerief om het te zetten en lassen. Alles gaat eruit achteraan, gat van 6m70, en duurt 3 maand voor er ramen komen. Komt osb voor maar met een koevoet is dat zo open, en ja, ze kunnen naast onze tv laptop etc ook al het gerief van onze aannemers stelen. Kan ik dit toevoegen in de brand verzekering of zo?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jul 2019 22:21

Jureca.be, moderator, gelieve de topics samen te voegen om te vermijden dat wij hier weer een oeverloze discussie over gaan krijgen....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jul 2019 10:11

viewtopic.php?f=12&t=103842#p583507

Oeioei, 2 topics door elkaar...dat toestel van onze trappenman laten we gewoon staan, minstens tot hij failliet is en alles rond. Al piekt het wel.

Wat zijn eigenlijk uw bedoelingen TS?

Mijn vraag om de topics samen te voegen is dan ook niet onterecht.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#9 , 24 jul 2019 17:20

Staat los van elkaar...er is de vraag wat we moeten doen met het materiaal van onze 'trappenman', sinds 2 maanden staat zijn materiaal (geschatte nieuwwaarde 2000 EURO, bij 2dehands verkoop misschien de helft) bij ons te wachten, vol smart, op de terugkeer van onze 'meester-lasser'. Eigenlijk een ordinaire dief met een vennootschap die voorschotten int zonder werk uit te voeren. Dat piekt dus, dat hij geld uit onze zakken haalt zonder dat wij iets kunnen doen maar dat wij zijn materiaal niet kunnen verkopen om te compenseren voor ons verlies, maar zo werkt ons land nu eenmaal. Het is niet strafbaar om mensen op te lichten door voorschotten in je zak te steken, blijkbaar is dat geen diefstal. Maar bon, we laten het zo, we hebben geen zin in nog meer problemen.

Ondertussen zijn wij begonnen met het uitbreken van een stuk van onze achtergevel zodat een andere aannemer de draagbalk in onze achtergevel kan plaatsen en later een raam. Momenteel scheidt enkel een doek ons van de elementen, en staat er materiaal van de nieuwe aannemer in onze woning. De poutrellen, plaatjes en palen, die we reeds betaald hebben, en ook zijn lasgerief en klein materiaal. Het duurt ook enkele maanden voor de ramen geplaatst kunnen worden.

Vraag was wat er gebeurt als iemand nu inbreekt in onze woning. Kan perfect de 'trappenman' zijn ook. Naast dat ze onze spullen kunnen meenemen kunnen ze ook het lasmateriaal meenemen. We hebben nu al al die miserie gehad met onze corrupte trappenman, het zou moeten lukken dat er nu iemand inbreekt (misschien hijzelf) en alles meeneemt. Aan de reactie te zien in dit topic zal er sowieso direct vermoed worden dat wij het verkocht hebben.

Ik kan overal foto's van nemen en naar onze brandverzekering sturen of zo, als dat al enige waarde heeft...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 jul 2019 19:53

Het gaat dezelfde topicstarter en dezelfde trappenman. U gebruikt hier toch wel straffe termen, corrupte trappenman en zulke beschuldigingen. Sorry, u overschrijdt hier iedere vorm van fatsoen. Ik begrijp gewoonweg niet dat Juridisch Forum hier niet ingrijpt. U probeert absoluut uw gelijk te halen en gaat hiervoor duidelijk over lijken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 jul 2019 18:09

Op vraag van TS is topic gesloten JurecaBE moderator
JurecaBE moderator

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”