Adreswijziging

janlouis
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Adreswijziging

#1 , 18 jul 2019 15:37

Beste,

graag had ik meer info gehad omtrent het volgende. Sinds enkele maanden woont ttz slaapt en eet de vriend van onze dochter dagelijks bij ons thuis. Een tijdje terug heeft hij zijn ontslag gegeven en huur opgezegd echter zijn adres staat nog bij familie. Gezien de problemen met de puberende dochter en we dit ook niet zien zitten had ik graag geweten of de vriend zomaar zijn adres zou kunnen wijzigen naar ons. Hij slaapt en eet dagelijks bij ons wat op zich geen probleem is mijn adreswijziging zien we niet zitten.

Grts,

Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 18 jul 2019 19:36

Als hij naar morgen naar de gemeente gaat en zegt dat hij bij jullie woont schrijft de gemeente hem sowieso in. En dan bent u voor een jaartje of zo vertrokken ( naar de rechtbank)
Ga morgen aan gemeente zeggen dat er zonder uw toelating = zonder controle politie niemand mag ingeschreven worden. Verwittig ook uw wijkinspecteur en leg de situatie uit.
Leeftijd van beide jongelui.??

janlouis
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2019 19:57

Dochter is 17 en vriend 19j, als we hem uit huis zetten tijdens de week is dat dan voldoende of kan hij gewoon zijn adres zetten eender waar hij zomaar blijft slapen. Lijkt me wat raar, niet?

Reclame

janlouis
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jul 2019 21:19

Beste,

Als ik bij de gemeente langs ga om te voorkomen dat anderen op je adres laten inschrijven dien ik dan ook toegang te weigeren tot onze woonst? Is tenslotte de vriend van onze dochter want moeilijk zal gaan vrees ik.

Grts

Jan

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 18 jul 2019 22:01

Wie u thuis ontvangt is uw zaak. Dus toegang weigeren of tijdsduur beperken dat is allemaal uw beslissing.
Als u iemand binnenlaat of uw dochter en later wil men die buiten maar een andere meerderjarige inwoner zegt dat persoon toch mag blijven kan de politie ook niets doen want niet bevoegd.
Als ieder in huis persoon buiten wil.. dan is het spijtig genoeg een 10 puntenvraag van welke elementen er op dat ogenblik gaan meespelen.

janlouis
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 jul 2019 08:34

Alvast voor de snelle en goed info,

Ik heb nog een laatste vraag. Indien de dochter meerderjarig is/wordt kan zij dan zonder onze goedkeuring een adreswijziging doorvoeren?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 19 jul 2019 09:17

Ja

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”