Beschuldigd van beschadiging auto

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Beschuldigd van beschadiging auto

#1 , 18 jul 2019 13:34

Mijn ex heeft een nieuwe auto gekocht , iemand heeft er krassen opgemaakt.
Nu beschuldigt ze mij hiervan en heeft ook klacht ingediend bij de politie.
Ze beweert dat ze foto's gemaakt heeft vlak voor dat ik bij haar was op de kinderen te brengen zonder krassen en vlak nadat ik weg was foto's met krassen. Volgens haar wijst dot erop dat ik dit gedaan zou hebben.
Op het moment dat zij zegt dat dit gebeurd zou zijn wist ik zelfs niet dat ze een nieuwe auto had.
Wat kan ik hiervan verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 18 jul 2019 17:56

Mijn ex heeft een nieuwe auto gekocht , iemand heeft er krassen opgemaakt.
Nu beschuldigt ze mij hiervan en heeft ook klacht ingediend bij de politie.
Ze beweert dat ze foto's gemaakt heeft vlak voor dat ik bij haar was op de kinderen te brengen zonder krassen en vlak nadat ik weg was foto's met krassen. Volgens haar wijst dot erop dat ik dit gedaan zou hebben.
Op het moment dat zij zegt dat dit gebeurd zou zijn wist ik zelfs niet dat ze een nieuwe auto had.
Wat kan ik hiervan verwachten?
zij zal de nodige bewijzen moeten voorleggen dat u de schade heeft toegebracht

indien zij dat niet kan bewijzen kan u klacht indienen wegens laster en eerroof


aangezien u blijkbaar gescheiden bent (?) er ook rekening mee houden dat de ex partner een meer voordelige situatie voor haar probeert uit te slepen

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2019 18:10

Een foto zonder en foto met krassen bewijst volgens mij niks?

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 18 jul 2019 18:21

Wie wat beweert moet dat bewijzen. En er is géén rechtstreeks bewijs dat u de dader bent. Op foto's staan géén (niet te manipuleren) datum en tijdsaanduiding die deze daad aan u zouden kunnen linken.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 19 jul 2019 10:26

En wie neemt er nu zomaar uit het niet en toevallig vlak voor dat je ex komt, foto's van de lak van je nieuwe wagen?
Het kan aan mij liggen, maar zaakje ruikt precies een beetje.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 19 jul 2019 10:57

En gaat dan terug naar buiten om een uurtje later terug foto's te nemen van de schade

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”