Wijzigen EOT

HBTS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wijzigen EOT

#1 , 17 jul 2019 18:22

Beste,

In 2017 ben ik gescheiden.
Ik was toen erg emotioneel en eigenlijk onvoldoende sterk om beslissingen te nemen. Ik liet me lijden door mijn emotie en mijn ratio kwam op de achtergrond. Er is in die periode ook veel gebeurd, waardoor). ik ook bang was om in te gaan tegen de eisen van mijn ex.
Zo is het gekomen dat wij elk 50% van de kosten van de kinderen op ons nemen, terwijl mijn ex toch wel een pak meer verdient dan ik doe. Zo ook heb ik onder dwang toegegeven dat de certificaten van mijn zonnepanelen, naar de kindrekening gaan, niet naar mijn rekening (ik kocht de woning met zonnepanelen). Ook voor nog andere financiële issues heb ik het onderspit gedolven. Maar goedgelovig en bang als ik was, tekende ik de akte. (Nog even bijmelden dat ik een klacht heb moeten intrekken omdat hij het mij anders nog moeilijker zou maken).
Ik zou nu graag een paar punten gewijzigd willen zien in de EOT:
- naar verhouding van het inkomen, de rekening van de kinderen spijzen.
- opbrengst zonnepanelen: behoort mij toe
- beide kinderen gedomicilieerd bij mij (omdat dit fiscaal het meest voordelig is).
Kan dit? Zoja, bij wie kan ik hiervoor terecht?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 17 jul 2019 19:49

Via de familierechtbank - jeugdkamer.
U kan eerst via bemiddelaar of bemiddelingskamer trachten overeen te komen - indien niet ==> ten gronde jeugdkamer.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”