Concierge

Bettyk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Concierge

#1 , 17 jul 2019 13:39

Is het verplicht de conciere van het gebouw het dubbel van een sleutel te laten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 17 jul 2019 14:10

Neen.
Zelfs niet indien in contract staat. Het is uw woning. Grondwet art 15
Wat u wel kan doen is een sleutel aan een vertrouwenspersoon geven en die zijn/haar gegevens aan de conciërge geven.

U kan ook een sleutel geven in een Tyvek omslag (onscheurbaar) met handtekeningen op sluiting. Te koop bij de betere papiervakhandel.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jul 2019 14:48

Gaat het om een assistentieflat? Daar kan het soms wel denk ik...

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 17 jul 2019 17:15

Concierges/syndics vragen de sleutel (of hebben een loper indien een sleutelsysteem gebruikt werd) om in geval van nood binnen te kunnen. Als je de sleutel niet geeft/slot wijzigt zal in geval van nood de deur door politie/brandweer ingebeukt worden. Aan u de keuze: sleutel geven of t risico op de kosten om een ingebeukte deur te hebben...

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 17 jul 2019 19:43

Kan niet verplicht worden daarom mijn voorstel van vertrouwenspersoon.
Zomaar een sleutel geven....slechte ervaringen.
PS in de in mijn kring gehuurde panden heeft ofwel de eigenaar (in Tyvekomslag) ofwel een andere bewoner een reservesleutel.

Terug naar “Huren”