Betwisting factuur landmeter

dagobertrules
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betwisting factuur landmeter

#1 , 17 jul 2019 08:14

Eind april 2019 heb ik online een offerte aangevraagd via een landmeter bureau om mijn grond te laten opmeten.
De online offerte was via een online platform waar je online moet tekenen voor akkoord met deze offerte.
Na uitvoering van de diensten krijg ik een factuur die niet overeen komt met het offertebedrag (+180 ex btw duurder).
Zoals op de offerte en factuur vermeld betwist ik dit factuurbedrag met een aangetekend schrijven binnen de 14 dagen. (aangetekend schrijven 12/06/2019 ontvangen door de landmeter)
Tot op heden heb ik nog steeds geen tegen schrijven ontvangen, maar ik blijf wel facturen ontvangen, ondertussen met nalatigheidskosten. Het bedrag van de originele offerte heb ik wel reeds betaald.

Bij deze mijn vraag:
mag je zomaar extra kosten bij een voor akkoord getekende offerte aanrekenen na uitvoeren van de diensten, zonder de betrokken partij hiervoor op de hoogte te stellen?
Op de offerte betaal ik €60 voor "juridische opzoekwerken", op de factuur komen deze er nog eens verschillende keren bij onder een andere benaming:
+€60 Opzoekingskosten kantoor rechtszekerheid Antwerpen 3
+€40 Opzoekingskosten rijksarchief Beveren
+€40 Opzoekingskosten rijksarchief Beveren
+€40 Opzoekingskosten rijksarchief Beveren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 jul 2019 09:30

Mogelijks heeft de landmeter meerdere keren opzoekwerk moeten uitvoeren in het rijksarchief

Blaatpraat
Berichten: 3791

#3 , 17 jul 2019 14:31

Als jij de factuur aangetekend betwist hebt, is dit voldoende.
De landmeter zal enkel nog voor de rechter kunnen eisen dat je betaalt. Die aanmaningen met intrest zijn waardeloos (en vormen zelfs belaging, een strafbaar feit).

De landmeter had maar in de offerte moeten opnemen dat er extra kosten konden volgen, met de prijs erbij, of met een regie-uurloon.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”