opzegperiode stopt net voor vaste verlofperiode

annonse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

opzegperiode stopt net voor vaste verlofperiode

#1 , 03 jul 2019 23:14

Hoi,

Even een vraagje.

Ik gaf een aantal weken terug, na 8 jaar, mijn ontslag bij mijn huidige werkgever. We kwamen toen overeen dat ik de opzegtermijn van 13 weken (tot midden september) zou uitdoen, maar ook dat ik, indien ze vroeger een vervanger vinden, ik mocht beschikken. Staat ook mooi vermeld en ondertekend in ontslagbrief.
Nu starten wij eind volgende week aan het vast jaarlijks verlof van 3 weken, bouwverlof zogezegd. Wat dus in mijn opzeg zou vallen moest ik die volledig uitdoen.
Vandaag kwam er echter iemand solliciteren en die zou komende maandag starten, een week voor het verlof dus.
Normaal mag ik dus volgende week vrijdag beschikken.

Bij mijn nieuwe werkgever kwam ik overeen dat het makkelijkste zou zijn, indien ik vroeger mocht stoppen, mijn 3 weken verlof toch nam gezien ik reeds reizen heb geboekt en plannen gemaakt, en daarna dan gewoon kon starten bij hen.

Alleen vraag ik mij nu af, stopt mijn contract bij de huidige werkgever dan volgende vrijdag, of op het einde van het verlof wat ik zogezegd nog bij hen heb?

Ik veronderstel dat dit verschil kan maken in mijn loon als mijn huidige baas zegt dat mijn contract stopt de vrijdag voor het verlof.
Als mijn nieuw contract start de maandag na 3 weken verlof dan ben ik zogezegd 3 weken "werkloos" en vooral onbetaald?!
Of kunnen ze dat niet maken en zijn ze verplicht om zonder discussie mijn contract te laten lopen tot het einde van de verlofperiode?

Voor alle duidelijkheid, ik heb een goede verstandhouding met mijn huidige baas en ze begrijpen mijn beslissing, ik wil gewoon een voorbereid man zijn voor als ik er zelf over ga praten met hem. Want voor het moment is er van hun kant nog geen sprake van het vroeger beëindigen van mijn opzeg...

Thnx!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BEPAK
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2019 13:19

Ik zit in een gelijkaardige situatie en zou hier ook graag antwoord op vinden!
Dus bij deze hoop ik dat het topic terug wat naar boven schuift.
Annonse, heb je toevallig zelf al meer info?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2019 10:49

zal afhangen hoe jullie dit zijn overeengekomen, een kennisgave ondertekenen wordt geacht voor ontvangst te zijn en niet voor akkoord.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”