Geen akkord over schoolkeuze

AnneT
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Geen akkord over schoolkeuze

#1 , 15 jul 2019 22:50

Ik ben gescheiden, maar er is nog geen vonnis. Vermoedelijk 50:50...
Ex woont dichtbij.
Dochter is ingeschreven op mijn Adress.
Dochter heeft ander school nodig - een buitengewone - en in ons stad is er niets meer te vinden. Oké van clb kwam enkel mid juni...
De beste(-n) scholen van wat dochter nodig heeft zijn veer weg in een andere stad. Enkel mogelijk met internaat. Dochter (13jaar) wil graag.
Er is plaats voor haar in een heel goede school en ook in een goede internaat. CLB bevestigd dat deze school heel goed is.
Scholen in de beurt zijn geen Alternative.
Ex ziet dat ook zo maar weigert akkord voor inschrijving dochter.!
Chantage. Vraagd mij schriftelijk te bevestigen dat ik de volge de twee jaren niet verhuis naar de stad waar school is enz. Echte kloterij.

Wat moet ik doen?
Zonder nieuwe school blijvt dochter in die van nu. Die is niet optimal voor haar
Dat zegd zelfs de vader...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 15 jul 2019 23:05

Beste

U kan beroep doen om bemiddeling. Hieronder een voorbeeld

https://www.neobemiddeling.be/blog/wat- ... choolkeuze

U kan ook naar een jeugdrechtbank stappen maar dat is een zware procedure en niet evident.
Of u kan proberen toch een doorbraak te bereiken.
In se heeft uw ex niet te beslissen over uw woonplaats. Maar kan u hem niet paaien met een nietszeggend briefje waarin u stelt 'actueel geen intentie te hebben de volgende jaren te verhuizen'. Dat engageert u tot niets en verhindert u niet toch te verhuizen als u dat wenst.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

AnneT
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jul 2019 23:12

Bedankt.
Bemiddelingsfesprek hadden we al (met clb) - zonder akkord.
Simple briefje heb ik ook al gestuurd over geen-plan-te-verhuizen. 'Overtuigd' hem niet......

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 20 jul 2019 14:47

U kan ook voor de bemiddelingskamer van de familierechtbank.
Kost niet zoveel en u kan daar zelf het woord voeren.

Terug naar “Echtscheiding”