Proffesionele Rekening geweigerd door bank

Limonw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Proffesionele Rekening geweigerd door bank

#1 , 10 jul 2019 19:22

Goeiedag,

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn huidige probleem.

Ik heb net een eigen venootschap en probeer al een maand een rekening hiervoor te openen.
Ik heb het eerst bij mijn eigen bank geprobeerd maar deze hebben ze 2x geweigerd en willen daarvoor geen reden geven, "we kunnen het niet zeggen" is altijd het antwoord, en ze antwoorden niet op emails. Ik heb het ook bij een andere bank geprobeerd en deze werd ook geweigerd.

Ik weet dat ze het recht hebben om te weigeren maar ik wil graag de reden tenminste weten voor wat het probleem is, wat zijn mijn rechten hierbij ?
Heb ik het recht om een reden te vragen ?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 10 jul 2019 19:26

Ze moeten geen reden opgeven voor de weigering
( ze zullen wel wat opzoekwerk gedaan hebben )
Het is toch geen "limited" zeker ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2019 19:43


Het is toch geen "limited" zeker ?
Tegenwoordig kan een LTD perfect een rekening krijgen, zelfs krediet, het probleem van vroeger is van de baan, ondanks er niet meer problemen waren dan met andere vennootschappen, er werden in het verleden zeer veel onwaarheden verteld over LTD's .en ik geloof nog steeds als de veiligste ondernemingsvorm .heb dit HIER (bij leden)zelfs de laatste 3 maanden terug als bevestiging gezien .

Welke onderneming vorm hebben jullie.??

Is de zaakvoerder gekend bij banken als slechte betaler, of heeft de zaakvoerder eerder al een paar faillissementen gehad ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 12 jul 2019 14:15

Beste

Een bank is een handelsonderneming die vrij kiest met wie ze een handelsrelatie aan gaat en met wie niet. En een bank zal daar doorgaans geen argumenten voor geven. Ze is dat niet verplicht. En de bank bespaart zich veel werk en processen want redenen geven, zorgt voor procesmogelijkheden.
Je plaatselijk kantoor weet zelfs zelden wat de reden tot weigering is. Wetgeving op privacy geldt ook intern. Er zijn tal van redenen. Wat denlowie aanhaalt zijn de meest voorkomende. Klanten die in een recent verleden tekenen van insolvabiliteit hebben getoond (faillissement, concordaat, natuurlijke persoon gemeld op zwarte lijst). Maar er zijn ook tal van andere redenen. Vb zaakvoerders uit 'embargolanden' of vennootschappen met banden/handelsrelaties met embargolanden (Libie, Irak, Iran en nog een handvol anderen...) Of klanten die gemonitord worden wegens witwassen misdaadgeld of terrorismefinanciering. Of klanten die gevat zijn in een gerechtelijk onderzoek waarvan de bank wel weet heeft, maar klant dikwijls nog niet. Of.... Er zijn zovele redenen mogelijk en een groot aantal er van zullen nooit meegedeeld worden. Om evidente redenen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jul 2019 18:16

Probeer het bij onze 4 grootbanken !

Lukt het niet bij de groot banken dan heb je een probleem gehad vroeger .

Bij de kleine spaarbanken is geen goed idee als zelfstandige, en zij zijn ook veel moeilijker .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Bank & Beurs”