uit koophuis van ex gezet worden

herbertsleregers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uit koophuis van ex gezet worden

#1 , 12 jul 2019 00:33

Beste
Mijn ex heeft onze woning overgenomen en dit staat vast bij notariele akte. Onze dochter van 20 studeert nog en woont hier ook nog. In de notariele akte staat dat ik de woning op 1 september 2019 moet verlaten. Mijn ex gaat hier zelf niet wonen maar wil de woning drie maanden later verhuren. Ik heb nog geen andere woning gevonden, sta hier nog steeds gedomicilieerd en wens hier nog een tijd te blijven. Kan ik uit het huis gezet worden door een deurwaarder of hoe gaat dit in zijn werk? Kan ik dit nog tegenhouden mits zelf huur te betalen zodat ik voorrecht heb op een andere huurder? Ik heb momenteel ook geen werk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2019 09:13

als u op 1 september nog steeds in de woning woont zal uw ex naar de vrederechter moeten stappen om u uit huis te laten zetten. Hij hoeft u ab-so-luut niet als huurder te aanvaarden. Het getuigt echter wel van goodwill van uw kant als u er nog steeds woont vanaf 1 september dat u inderdaad het bedrag van de maandelijkse huur betaalt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”