Ingezakte pleisterwerken - verborgen gebrek?

Sch_Andy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ingezakte pleisterwerken - verborgen gebrek?

#1 , 11 jul 2019 14:55

Onlangs merkte ik in mijn nieuwbouwappartement dat het pleisterwerk van de sleuven ter hoogte van de elektrische kabels ingezakt is. Deze inzakking is ontstaan na de hitte van de afgelopen weken.

Ik heb de bouwpromotor geconfronteerd met foto's van de inzakking en hij beweert dat het onmogelijk is dat het pleisterwerk 5 maanden na de oplevering nog kan inzakken. Hij stelde dus dat deze inzakking er ook al moest zijn ten tijde van de oplevering.

Ten tijde van de oplevering was het pleisterwerk nog niet ingezakt. Daar ben ik zeker van omdat de inzakking nu zeer duidelijk zichtbaar en voelbaar is. Als dit er was ten tijde van de oplevering dan had ik dit uiteraard dan ook opgemerkt.

Probleem is dat ik van de probleemzone geen foto's heb genomen tijden de oplevering (omdat toen alles in orde leek). Dus het is mijn woord tegen dat van de bouwpromotor.

Mijn vraag is dan ook: heeft het enig nut om verdere stappen te ondernemen tegen de bouwpromotor? Of moet ik mij erbij neerleggen omdat ik geen bewijs heb dat dit probleem niet aanwezig was ten tijde van de oplevering?

Alvast bedankt voor jullie meningen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2019 15:08

Je kan zeker een punt hebben.

Pleister zal op zich niet inzakken dit is een feit.

Maar wel de opvulling waar over gepleisterd is die inkrimpt.

Maak zoveel mogelijk foto's en probeer een vergelijk te bekomen met de aannemer , anders zal het rechtbank worden en liefst met een advocaat !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 jul 2019 16:07

Rechtbank zal u meer geld kosten dat een pot plamuur en wat zweet.

Reclame

Terug naar “Kopen”