Fotograferen van 16 jarige

PictureJC
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fotograferen van 16 jarige

#1 , 11 jul 2019 02:00

Beste,

Ik heb mijn eigen kledinglijn en fotografeer hiervoor ook zelf. Voor een bepaald model kleding heb ik een model die 16 jaar is.

Moet ik voor deze persoon ook toestemming van haar ouders hebben? Ten slotte mag zij op haar leeftijd al zonder ouders contracten tekenen voor jobstudent. Dus vermoed ik dat dit bij mij ook geld.

Verder vroeg ik mij af er is 1 stuk sportbh bij en gewoon ondergoed. Mag dit dan ook? Het is ten slotte niet seksueel uitdagend.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2019 09:09

Een klein beetje off topic .minderjarige student

art:43 van de arbeidsovereenkomsten
De minderjarige werknemer (...), is, met uitdrukkelijke of stilzwijgende machtiging van zijn vader of zijn moeder of van zijn voogd, rechtsbekwaam een arbeidsovereenkomst te sluiten (en te beëindigen.)

Dus een minderjarige student KAN met uitdrukkelijke of stilzwijgende machtiging van een van zijn ouders of van de wettelijke voogd rechtsbekwaam om een arbeidsovereenkomst te sluiten

Het feit dat er een machtiging van een van de ouders nodig is, impliceert echter ook dat de ouders over een recht van verzet beschikken voor het geval dat de minderjarige achter hun rug een arbeidsovereenkomst aangegaan is
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 11 jul 2019 10:01

Als het over zoiets gaat in deze tijden, zou ik (los van wat de wet u verplicht) altijd toestemming vragen aan de ouders.

Terug naar “Privacy-bescherming”