3g cannabis over de grens Nederland-België

blazeit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

3g cannabis over de grens Nederland-België

#1 , 10 jul 2019 16:43

Na een uitstapje in Eindhoven teruggekeerd met de auto naar België. In België tegengehouden geweest voor een alcoholcontrole. Blijkbaar rook mijn auto sterk naar cannabis waardoor ze m'n auto wouden onderzoeken. Ik had maar 3 gram bij me en heb die dan ook maar direct aangegeven omdat ze het waarschijnlijk toch gingen vinden. Door me wat onder druk te bevragen had ik toegegeven dat ik die in Nederland ben geweest gaan halen. Had ik beter niet gedaan want ze begonnen te spreken over drugssmokkel over de grens. Ik zei dat ik dacht dat dit de legale hoeveelheid was om op zak te hebben, maar ze lieten me weten dat het maar gedoogt wordt.. Je mag het gebruiken maar niet bezitten.. :roll:
Voor de alcoholcontrole heb ik een kwartier uitstel gevraagd omdat ik toch een paar pintjes op had, en uiteindelijk heb ik gelukkig negatief geblazen.

Ze vroegen of ik daar ter plaatse een verklaring wou geven, maar ik heb voor de optie gekozen dat ze mij een paar dagen later gingen terugbellen voor een verklaring af te leggen.

Nu is mijn vraag.. Kan ik nog zeggen in m'n verklaring dat ik die cannabis niet in Nederland gehaald heb? Gekregen van een vriend ofzo? Of zal dit al vast staan in de verklaring..? Of maakt het niet echt uit voor de boete die ik zal krijgen... Komt dit op m'n strafblad? (ik ben meerderjarig met blanco strafblad)

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 10 jul 2019 17:08

Cannabisgebruik staat nog steeds in de strafwet, het is een fabeltje onder druggebruikers dat er iets legaal aan is.

Verhaal veranderen zal problemen geven (waarom verandert u uw verhaal? wie is die vriend die dealt, etc.).

blazeit
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2019 20:21

Cannabisgebruik staat nog steeds in de strafwet, het is een fabeltje onder druggebruikers dat er iets legaal aan is.

Verhaal veranderen zal problemen geven (waarom verandert u uw verhaal? wie is die vriend die dealt, etc.).
Allright thx

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 10 jul 2019 20:26

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1921022401

Eens lezen.

Als u elke maal uw verklaring wijzigt dan zal men 'redelijk' achterdochtig worden.
Uzelf en de gegevens van uw wagen zitten nu al in de politiedatabank.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”