Controlearts

Tovr
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Controlearts

#1 , 10 jul 2019 16:48

Mijn vraag is:
Is een controlearts van mijn werkgever wettelijk verplicht zelf contact op te nemen met mijn huisarts wanneer niet akkoord met diens diagnose?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 10 jul 2019 16:53

Neen hij is niet verplicht.
zie ook.
https://www.beswic.be/nl/themas/informa ... geneesheer

Tovr
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2019 17:15

Bedankt voor uw reactie. Toch vind ik dit nog onduidelijk als ik dit dan lees:

https://www.ordomedic.be/nl/adviezen/ad ... n-de-staat

Reclame

Tovr
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2019 17:39

en ook vind ik dit op ordomedic : Controle arbeidsongeschiktheid
Een geneesheer doet de Raad zijn bedenkingen en vragen geworden (Tijdschrift nr 45, p. 24) naar aanleiding van een advies van de Nationale Raad omtrent de medische controle (Tijdschrift nr 43, p. 39 en 50).
Hij vraagt zich af of de houding van adviserende of controlerende geneesheren die geen contact nemen met de behandelende geneesheer vooraleer een beslissing te nemen, die deze van de behandelende geneesheer wijzigt, laakbaar is ? Zo ja, hoe kan de Nationale Raad hieraan verhelpen ?
Tevens brengt hij de eerder opgeworpen problematiek m.b.t. de arbitrage tussen de geneesheer controleur van de Administratieve Gezondheidsdienst en de behandelende geneesheer onder de aandacht.
De Raad analyseert de nota die door één van de leden werd opgemaakt.
De aan de geneesheer controleur opgelegde verplichting, om in het kader van het gewaarborgd loon de behandelende geneesheer te contacteren, wordt door de Raad bevestigd (cf. Tijdschrift nr 43, p. 50).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jul 2019 17:49

Dit is een tekst die soms uit de contex genomen word.

Wat #5 van Mathieu dit is het juiste zonder meer .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2019 20:05

Mijn vraag is:
Is een controlearts van mijn werkgever wettelijk verplicht zelf contact op te nemen met mijn huisarts wanneer niet akkoord met diens diagnose?
Mvg
De controlearts is niet verplicht - behoort wel tot de mogelijkheid, maar dus niet verplicht - om contact op te nemen met de arts die het getuigschrift heeft afgeleverd (artikel 31, paragraaf 4 Arbeidsovereenkomstenwet).
.

Terug naar “Andere”