uitspraak vrederechter

demoor
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

uitspraak vrederechter

#1 , 10 jul 2019 00:54

Geachte,



Kan dit zo maar dat een vrederechter een pas gedane opmeting naast zich neerlegt en zegt dat die onvoldoende bewezen is door een tweede opmeting.Wij hebben daar zelf niets van vernomen,dat is toch aan onze advocaat om dat voor te stellen?

Dit omdat er op de punt van het perceel een doorgang geëist wordt van een boer. maar de doorgang brug begint pas 3 meter lager dan de grenspaal die pas geplaatst is.
Ook nog een andere boer die gelijk krijgt voor doorgang ook al staat dat niet vermeld in de verkoopakte, de verkoper vermelde vrij van pacht en doorgang, wat achteraf niet waar bleek te zijn.Wij zitten nu wel met de kosten van het gerecht advocaat en hebben dit dan nog verloren.
Heeft het veel zin om hier tegen in beroep te gaan? Een andere rechter gaat de uitspraak van de vrederechter toch volgen en wij hebben dan nog eens die kosten bij te betalen als we verliezen zoals nu al het geval is met de twee boeren mogen we twee maal proces kosten betalen.
gr,



Chris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2019 10:31

Als je in beroep gaat kan daar een totaal andere uitspraak gedaan worden. De zaak wordt daar volledig opnieuw bekeken.
Of u kans op succes hebt kan ik aan de hand van wat u vertelt onmogelijk beoordelen. Daarvoor zou ik minstens het volledige vonnis moeten kunnen lezen.

demoor
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2019 23:17

Ik kan u dat laten lezen.
Mag ik vragen wat de kosten zijn van beroep en hoe lang dat kan duren?Is dat weer met conclusie en dergelijke? En als we verliezen moeten we deze gerechtskosten ook nog eens betalen?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”