Daar gaan we weer 2.0

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

Daar gaan we weer 2.0

#1 , 01 jul 2019 10:28

Terug gedagvaard.
Hoger alimentatie + 60% voor op kot. ( Kind verblijft bij tegenpartij, betalen alimentatie en buitengewone uitgaven)
Met terugwerkende kracht van een schooljaar, terwijl je elke maand alles betaald dat ze doormailt?

Ook voor onderhoudsgeld voor kind dat meer in de weekends bij tegenpartij verblijft, mits dat kind zakgeld krijgt en 18+ is. ( In co-ouderschap)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 01 jul 2019 11:01

En wat is uw vraag?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2019 00:11

En wat is uw vraag?
Of dit allemaal kan.
Ik zie nu niet in wat wij verkeerd doen.

Reclame

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jul 2019 22:19

Vraag mij ook af waarom hoger alimentatie ? Kind zal 5 dagen in kot verblijven...
Wij hebben neen gezegd, maar dat we 60% van treinabonnementen blijven betalen, en toch gaan ze een huurcontract aan...

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jul 2019 22:26

Ander kind in co-ouderschap gaat vrijdag naar zijn hobby, zaterdag uit met vrienden, zondag gans de namiddag tot avond naar zijn hobby.
Oké, slaapt bij tegenpartij. Zij wonen op 20km van ons. Zijn hobby is in de straat van tegenpartij , de vriendenkring in de gemeente van tegenpartij en omdat kind daar slaapt vraagt tegenpartij onderhoudsgeld. 150€ per maand. Kind heeft zakgeld voor het uitgaan de zaterdag.

Hetzelfde voor zijn sport. 2x training in de straat van tegenpartij + match de zaterdag. Kind ging dit combineren door daar te slapen want ‘s avonds in de week nog eens 2 dagen 3uren op en af rijden??
Is telkens een uur rijden als we hem moeten brengen en halen! Wetende dat hij bijna 19 is en dat allemaal rond de straat/ gemeente van tegenpartij is.

eylis
Berichten: 8836

#6 , 10 jul 2019 13:38

Even een kantnotering mbt crisiscommunicatie, niet helemaal on-topic dus. Wellicht is het beter de andere ouder ook "de andere ouder" te benoemen, ipv de "tegenpartij". Ik begrijp dat dit co-ouderschapsverhaal echt niet vlot verloopt en dat dit voor u echt problematisch is. Maar de andere ouder steeds de tegenpartij noemen, herbevestigt telkens onbewust opnieuw de communicatieproblematiek. Niet dat het alles zou oplossen. Maar het blijvend herbenoemen van de problematiek (door de term tegenpartij) wordt door beide ouders, betrokken partijen wordt daarmee extra benadrukt. Trek deze kantnotitie eens na bij deskundigen. Zij kunnen u daar meer toelichting bij geven.

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 jul 2019 14:49

Even een kantnotering mbt crisiscommunicatie, niet helemaal on-topic dus. Wellicht is het beter de andere ouder ook "de andere ouder" te benoemen, ipv de "tegenpartij". Ik begrijp dat dit co-ouderschapsverhaal echt niet vlot verloopt en dat dit voor u echt problematisch is. Maar de andere ouder steeds de tegenpartij noemen, herbevestigt telkens onbewust opnieuw de communicatieproblematiek. Niet dat het alles zou oplossen. Maar het blijvend herbenoemen van de problematiek (door de term tegenpartij) wordt door beide ouders, betrokken partijen wordt daarmee extra benadrukt. Trek deze kantnotitie eens na bij deskundigen. Zij kunnen u daar meer toelichting bij geven.
Ik kan niet op de vorige onderwerpen reageren omdat ze gesloten zijn.
Alles ligt bij advocaat voor de zitting.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te winnen via mensen die msk al het zelfde hebben meegemaakt.

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 aug 2019 21:03

Terug gedagvaard.
Hoger alimentatie + 60% voor op kot. ( Kind verblijft bij tegenpartij, betalen alimentatie en buitengewone uitgaven)
Met terugwerkende kracht van een schooljaar, terwijl je elke maand alles betaald dat ze doormailt?

Ook voor onderhoudsgeld voor kind dat meer in de weekends bij tegenpartij verblijft, mits dat kind zakgeld krijgt en 18+ is. ( In co-ouderschap)
onderhoudsgeld is afgekeurd. Terugwerkende kracht ook. Uitspraak kot volgt.
Wij hebben een all-in gevraagd, 400€. Isdit hoog/ laag?

Terug naar “Echtscheiding”