#1 , 09 jul 2019 04:45
Beste , ik heb in februari 2019 een wagen bij een officiële Mercedes garage x besteld. Het betreffende voertuig was uitgerust met een edition 1 pakket. Dit is een beperkte oplage van 1 jaar. Leveringsdatum was voorzien begin oktober. De garage heeft 2 weken geleden contact met mij opgenomen met goed en slecht nieuws . Het goede nieuws was dat de levertermijn met 1,5 maand verkort werd . Het slechte nieuws is dat de fabriek gebeld heeft om te zeggen dat ze geen edition 1 uitvoering meer maken. De fabriek heeft zelf de wagen opnieuw samengesteld en ik had 1 dag om de wagen opnieuw samen te stellen of te annuleren. Natuurlijk ben ik dezelfde dag nog naar de garage geweest. Zij hadden een voorstel gedaan om de wagen in eventuele accent stukken te spuiten. Daar ik hier niet echt tevreden mee was aangezien er wel meerdere zaken zijn die aan de wagen veranderen. Hierop zegt de verkoper dat hij de bestelling laat doorgaan. Indien we niet tevreden waren over hoe de wagen geleverd word wij kostenloos mogen annuleren. Hij kreeg de wagen toch wel verkocht in zijn stock assortiment. Het pakket is twv 3000 euro. De prijs van de nieuw samengestelde wagen ligt ook maar 750 euro lager. Aangezien er opties los toevoegd zijn drijft dit de prijs omhoog. Allemaal zaken waar ik niet om gevraagd heb. Graag wil ik weten waar ik officieel recht op heb. Je werkt toch je bestellingen af , vooraleer je zomaar iets stop zet. Groeten