kotbaas reageert niet op wespen in mijn kot

Eric-Jo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kotbaas reageert niet op wespen in mijn kot

#1 , 04 jul 2019 07:52

Er zit een wespennest in het dak van mijn kot (plat dak). Daar ik geen toegang heb tot de rest van het gebouw heb ik geen zicht waar de ingang zich bevindt.Ik ben nu niet aanwezig op mijn kot (vakantie) en mijn huurcontract loopt af op 15/09.
De wespen komen binnen in mijn kot via een spleet in het plafond en blijven rondvliegen op mijn kamer.
Ik heb via mail dit probleem voorgelegd aan mijn kotbaas. Ik kreeg het laconieke antwoord: brandweer bellen!
Ik meen echter dat dit een taak is van de huisbaas. Wespen buiten vormen voor mij geen enkel probleem. Het probleem is de spleet in het plafond langs waar ze binnenkomen. Hoe kan ik de kotbaas verplichten zijn kot in orde te maken. Kan ik wegens genotsderving (kot is momenteel onbewoonbaar) stoppen met betalen van de huur?
Een antwoord van 9 jaar geleden is te vinden via volgende link. Gelden hier dezelfde wetten nog?
viewtopic.php?t=17710

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 jul 2019 08:57

Wespen verdelgen is een taak voor de brandweer. Als huurder moet JIJ hen wel bellen en verhuurder moet betalen. Daar aan beginnen als leek en zonder beschermende kledij is gevaarlijk. De hele zwerm kan je aanvallen.

lukasi
Berichten: 1144

#3 , 04 jul 2019 09:10

en als goede kotstudent kan je natuurlijk die spleet al provisoir dichten met één of andere cursus

Reclame

LeenW
Berichten: 12836

#4 , 04 jul 2019 09:58

Wespen verdelgen is een taak voor de brandweer. Als huurder moet JIJ hen wel bellen en verhuurder moet betalen. Daar aan beginnen als leek en zonder beschermende kledij is gevaarlijk. De hele zwerm kan je aanvallen.
Ongedierte verdelgen lijkt mij klein onderhoud en dus kost voor de huurder(s)?

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 04 jul 2019 10:28

Idd, kost voor de huurders.... Anders kunnen binnenkort de huisbazen ook de vliegenvangers betalen

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 jul 2019 11:29

het is inderdaad een kost voor jou. Ofwel maak je de spleet dicht (tenzij het een spleet van heel de lengte van het plafond is?) ofwel bel je de brandweer en geef je hen toegang tot het dak om het nest te verdelgen

Terug naar “Huren”