Wijkagent licht werkgever in.

Millcarette
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Wijkagent licht werkgever in.

#1 , 03 jul 2019 14:48

Beste,

Er loopt een zaak tegen mij over fraude. Dit even ter zijde.

Vandaag krijg ik melding van mijn nieuw werk, als ik even kan langskomen.
Geen probleem.

Krijg ik daar te horen, dat de agent zomaar aan mijn nieuwe werkgever alles heeft zitten verkondigen. Daardoor ben ik ook mijn job kwijt, ook al kan ik een blanco strafregister voorleggen.

Mag en kan dit zomaar van de agent? Ze wisten alles tot in de details.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 03 jul 2019 15:20

Was hij daar in het kader van het onderzoek of ging hij daar gewoon "roddelen"? Dat laatste kan uiteraard niet, hij heeft beroepsgeheim.

Is hij soms betrokken partij?

Mathieu Rutten

#3 , 03 jul 2019 15:28

Welke functie oefent u uit in dit nieuwe bedrijf?
Heeft u uw werkgever meegedeeld dat er een onderzoek tegen u loopt?

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 03 jul 2019 15:52

voor alle duidelijkheid : heeft uw (ex) werkgever tegenover u verklaard dat de wijkagent is komen praten met hem over uw fraude?

aldebaran
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jul 2019 15:58

Is het zeker een wijkagent? Die voeren normaal toch niet dat soort onderzoeken?

Millcarette
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jul 2019 15:59

Bij hem ben ik gisteren op verhoor geweest.
En ben dan ook eerlijk tegen hem geweest dat ik een nieuwe job had (als arbeider).

Vandaag dan de vraag gekregen om langs te komen. Daar vertelden men dat de agent in kwestie was langsgekomen "om hen te waarschuwen" en konden ze mij heel de zaak vertellen alsof ze gisteren zelf bij het verhoor zaten.

Niets van mijn nieuw werk kan of heeft maar iets te maken met het onderzoek dat loopt.

Werkgever was niet op de hoogte ervan, omdar dit lopende is. En niks te maken heeft met mijn nieuwe job.


Is ook een wijkagent, staat zo op de site van de politie.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 03 jul 2019 16:05

Klapke gaan doen met de korpsoverste?

Niet dat het in dit geval nog veel zal helpen, maar toch....

Sterkte !!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jul 2019 16:19

Bij hem ben ik gisteren op verhoor geweest.
En ben dan ook eerlijk tegen hem geweest dat ik een nieuwe job had (als arbeider).

Vandaag dan de vraag gekregen om langs te komen. Daar vertelden men dat de agent in kwestie was langsgekomen "om hen te waarschuwen" en konden ze mij heel de zaak vertellen alsof ze gisteren zelf bij het verhoor zaten.

Niets van mijn nieuw werk kan of heeft maar iets te maken met het onderzoek dat loopt.

Werkgever was niet op de hoogte ervan, omdar dit lopende is. En niks te maken heeft met mijn nieuwe job.


Is ook een wijkagent, staat zo op de site van de politie.
Trachten de naam van die agent te bekomen. Klacht indienen bij het hoofd van politie en de burgermeester. Indien zij niet reageren een klacht indienen bij Comitee P. Is ook een schending van de privacy.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 03 jul 2019 16:25

Maar heeft die werkgever gezegd dat hij werd ingelicht door de wijkagent?
Hebt u enig bewijs dat de wijkagent dat heeft gezegd tegen de werkgever?
Het lijkt me dat- als er geen onafhankelijke getuige is- de enige "getuige" de werkgever is. En die gaat niet in eigen nadeel getuigen en is niet verplicht zijn bron te kennen te geven.
Volgens mij kan er niets bewezen worden...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Millcarette
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 jul 2019 16:32

Maar heeft die werkgever gezegd dat hij werd ingelicht door de wijkagent?
Hebt u enig bewijs dat de wijkagent dat heeft gezegd tegen de werkgever?
Het lijkt me dat- als er geen onafhankelijke getuige is- de enige "getuige" de werkgever is. En die gaat niet in eigen nadeel getuigen en is niet verplicht zijn bron te kennen te geven.
Volgens mij kan er niets bewezen worden...
Ex Werkgever zei zelfs de naam van de agent. Verder zijn er geen bewijzen. Er zijn geen harde woorden gevallen tijdens het gesprek tss de werkgever en ik.

Ik vrees er ook voor dat het woord tegen woord gaat zijn. En als er iets van komt, hopen dat de ex werkgever wilt getuigen. Maar daar vrees ik voor, want ze zullen hun handen ervan willen houden. Wat ik ook begrijp.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 03 jul 2019 16:33

Dat is dan ook wat ik bedoelde met mijn antwoord.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Mathieu Rutten

#12 , 03 jul 2019 17:16

Het lijkt me best dat u contact opneemt met uw vakbond om na te gaan of het hier om een rechtmatig ontslag gaat.

Vermits u de naam van de betrokken wijkagent kent, lijkt het me, zoals father voorstelt, opportuun dat u dit incident op een rustige manier bespreekt met de korpsoverste. Best vooraf een afspraak maken.

De wijkagent mag in het kader van het belang van het onderzoek zeker geen details prijs geven en zeker niet aan derden. Indien de werkgever info zou gevraagd hebben aan de wijkagent, had de wijkagent de werkgever moeten verwijzen naar de korpsoverste.

Dit is mijn persoonlijke mening.

Deze inlichtingen zijn dan ook louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Thieu Rutten.

Millcarette
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 jul 2019 17:21

Het lijkt me best dat u contact opneemt met uw vakbond om na te gaan of het hier om een rechtmatig ontslag gaat.

Vermits u de naam van de betrokken wijkagent kent, lijkt het me, zoals father voorstelt, opportuun dat u dit incident op een rustige manier bespreekt met de korpsoverste. Best vooraf een afspraak maken.

De wijkagent mag in het kader van het belang van het onderzoek zeker geen details prijs geven en zeker niet aan derden. Indien de werkgever info zou gevraagd hebben aan de wijkagent, had de wijkagent de werkgever moeten verwijzen naar de korpsoverste.

Dit is mijn persoonlijke mening.

Deze inlichtingen zijn dan ook louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Thieu Rutten.

Bedankt voor uw eerlijke mening. Ik neem contact op met de korpsoverste.

Groeten

bosprocureur
Berichten: 6853

#14 , 03 jul 2019 18:29

Volgens mij de enige zinvolle reactie op dit ogenblik.

Verwacht nu ook niet onmiddellijk een concreet resultaat, maar zo'n loslippigheid moet je nu ook weer niet pikken.

Intussen, succes met de zoektocht naar een andere werkgever !

Millcarette
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#15 , 03 jul 2019 18:34

Volgens mij de enige zinvolle reactie op dit ogenblik.

Verwacht nu ook niet onmiddellijk een concreet resultaat, maar zo'n loslippigheid moet je nu ook weer niet pikken.

Intussen, succes met de zoektocht naar een andere werkgever !
Bedankt!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”