factuur van derde betaald

Nesca1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

factuur van derde betaald

#1 , 03 jul 2019 09:52

Hallo,

Ik heb even een vraag. Ik werk recent in bijberoep en moet dus echt m’n weg nog helemaal zoeken in de fiscale wereld. Nu heb ik ontdekt dat ik buiten mijn wil om een fout heb gemaakt.

Voor een klant moet ik een website bouwen. Bij de aankoop van de domeinnaam heb ik de gegevens van de klant ingegeven, met ook zijn BTW nr (omdat de domeinnaam ook zijn eigendom is en toekomstige facturen van vernieuwing en zo bij hem moeten terecht komen was mijn redenering) maar om verder te kunnen starten met de website heb ik de factuur direct online betaald.
Nu ben ik daar fout in geweest natuurlijk, want de factuur staat op naam van de klant.

Hoe kan ik dit best oplossen? Want de klant kan deze niet inbrengen omdat hij de betaling niet kan afboeken? Maar dan blijft dit een factuur die niet in een boekhouding wordt ingegeven?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 03 jul 2019 09:59

vragen om de factuur op een andere naam te laten zetten. (minst omslachtige manier)
ofwel laten crediteren op uw naam, geld terugstorten en opnieuw factureren op naam van de klant, welke de factuur dan ook betaald.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2019 11:02

Hallo,

Ik heb even een vraag. Ik werk recent in bijberoep en moet dus echt m’n weg nog helemaal zoeken in de fiscale wereld. Nu heb ik ontdekt dat ik buiten mijn wil om een fout heb gemaakt.

Voor een klant moet ik een website bouwen. Bij de aankoop van de domeinnaam heb ik de gegevens van de klant ingegeven, met ook zijn BTW nr (omdat de domeinnaam ook zijn eigendom is en toekomstige facturen van vernieuwing en zo bij hem moeten terecht komen was mijn redenering) maar om verder te kunnen starten met de website heb ik de factuur direct online betaald.
Nu ben ik daar fout in geweest natuurlijk, want de factuur staat op naam van de klant.

Hoe kan ik dit best oplossen? Want de klant kan deze niet inbrengen omdat hij de betaling niet kan afboeken? Maar dan blijft dit een factuur die niet in een boekhouding wordt ingegeven?

Alvast bedankt
Zie hier werkelijk geen probleem.
Factuur is uitgemaakt op klant. Deze neemt die op in zijn boekhouding.
De betaling is door u gebeurd. Vraag uw klant gewoon u het bedrag te willen overschrijven.
Uw rekening in orde, en boekhouding klant in orde : factuur geboekt en betaald.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”