Geen water meter beschikbaar.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Geen water meter beschikbaar.

#1 , 02 jul 2019 08:41

Ik heb een huis gekocht, maar daar is geen water meter binnen mijn huis. Voor mijn huis is ook geen "Sleutelmond" beschikbaar.
Ik heb contact genomen met Farys en zij zegt dat ik moet vorige eigenaar bellen voor dit te oplossen. Ik vraag kan jullie iemand sturen, ik betaal kosten, zij zeg nee van Farys en ik moet met vorige eigenaar contacteren.
Maar vorige eigenaar is in vakantie en niet beschikbaar.

Ik ben nieuw eigenaar, hoe krijg ik mijn water meter in mij huis (in plaats van afspraak te maken en wachten voor mijn eigen water meter te controleren)
Wat is dan oplossing in dit geval, hoe kan ik officieel vragen aan Farys of iemand dat stuur mijn water meter aan mijn huis in plaats van laten mij uitvinden of laten wachten voor iemand anders.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 jul 2019 09:35

Wat bedoel je met "sleutelmond"
Kan je gewoon geen nieuwe aansluiting vragen?
Mogelijks betreft het een woning die vroeger werd opgesplitst in 2 wooneenheden( zonder bijkomen wateraansluiting).

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 02 jul 2019 12:00

@mava105:
- ik heb overname waterlevering van Farys getekend van vorige eigenaar. Farys zegt water is beschikbaar, maar ik heb geen toegang van water meter in mijn huis
- Dit klopt "Mogelijks betreft het een woning die vroeger werd opgesplitst in 2 wooneenheden( zonder bijkomen wateraansluiting).". Naast elkaar is twee huis te koop, een was woning en andere was cafe. ik heb een woning met cafe gekocht waar geen water meter is beschikbaar.

Moet ik nu aan Farys aanvragen "gewoon nieuwe aansluiting?" en zeggen dat ik heb geen water meter en ik wil stoppen met overname waterlevering?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 jul 2019 12:20

Maar je hebt blijkbaar wel water? Dan zal uw buurman een splitsing van zijn factuur moeten maken, of je zal een eigen afzonderlijke aansluiting moeten vragen. Daarvoor zullen ze de stoep moeten opbreken.
Je zou ook met de buurman kunnen overeenkomen om een tussenmeter te plaatsen. Die is privaat en niet van Farys

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#5 , 02 jul 2019 12:40

@mava105:

- "Maar je hebt blijkbaar wel water?"
> Neen, vandag, morgen, volgende week heb ik geen water.
ik heb geen water nu, geen watermeter binnen mijn huis, maar wel water aansluiting van mijn water komt langs buurman huis. Maar, buurman is niemand, dat is een leg huis voor te koop staan. Eigenaar is niet beschikbaar.

- "Dan zal uw buurman een splitsing van zijn factuur moeten maken"
> hoe kan ik dit vermijden?

- "je zal een eigen afzonderlijke aansluiting moeten vragen, Daarvoor zullen ze de stoep moeten opbreken."
> moet ik dit vraagen aan VMM of Farys?

- "Je zou ook met de buurman kunnen overeenkomen om een tussenmeter te plaatsen. Die is privaat en niet van Farys"
> hoe kan ik dit vermijden (niks te maken met buurman omdat huis is leg staan als te koop, niemand woon daar en eigenaar is nooit beschikbaar)

Laat mij iets weten aub.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 02 jul 2019 13:29

Wat bedoel je met "sleutelmond"
https://www.farys.be/wat-is-een-sleutelmond

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 02 jul 2019 13:33

- "je zal een eigen afzonderlijke aansluiting moeten vragen, Daarvoor zullen ze de stoep moeten opbreken."
> moet ik dit vraagen aan VMM of Farys?
Vraag Farys een nieuwe, afzonderlijke wateraansluiting te leggen naar uw woning

Vermeld dat de aftakking waarlangs u normaal drinkwater zou moeten krijgen:
- in een leegstaand huis is,
- momenteel afgesloten is buiten uw wil
- op elk moment afgesloten kan worden door derden, zonder dat u daar enige controle over heeft

Moet normaal voldoende zijn om een aparte aansluiting te krijgen ...

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 02 jul 2019 14:25

een terug met uw notaris gaan praten...
Aks u iets hebt getekend aan Farys eens vragen wat de (meter) nummers zijn die op de overdracht staan en de meterstand van gebruikt water?
Wie is eigenaar van het pand (leegstaand) naast het uwe?
Wat zegt de gemeente over de verdeling van de huizen?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 02 jul 2019 19:17

Wie is eigenaar van het pand (leegstaand) naast het uwe?
Dat is het rare
Vraagsteller zegt dat hij en het café en de woning gekocht heeft ...

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#10 , 02 jul 2019 22:33

ik heb contact gehad met Farys.
Farys zegt dat of denk dat, ik heb watermeter, maar ik zie geen watermeter en zelf kan ik niet aan of uit. Eigenaar krijg ik geen contact, het pand(leegstaand) sta nog te koop, woon daar niemand, in zo geval, heb ik geen water en Farys blijf zegen of denken dat ik heb water of watermeter en ik moet zelf water produceren of zo iets, toch heb ik vraagt dat ik wil nieuw aansluiting zo als hier vermeeld (viewtopic.php?p=591910&sid=dbc668bb23b3 ... 1c#p591910)


Farys wil iemand doorsturen en heeft mijn GSM nummer, ik heb nog geen contact gehad van Farys. Dit is echt rare, ik heb geen water na bevestiging toch Farys blijven met zelfde verhaal. Ondertussen krijg ik geen contact met eigenaar en het pand is leeg naast mijn cafe+woning.

Ter info. ik heb het huis gekocht met cafe ruimte waar woning is beschikbaar ook, er naast is het pand (leegstaand) naast mijn huis (cafe + wooning)

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 03 jul 2019 21:36

Farys kan toch gezien ze watermeternr hebben weten in welk pand die meter staat?
Maar u hebt getekend en dan hebt u die meter toch ook zien staan? Of hebt u getekend zonder kijken?

Terug naar “Kopen”