Ebay Global Shipping Program

paddy_be
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ebay Global Shipping Program

#1 , 02 jul 2019 18:18

Hoe open ik een geschil met Ebay over een object verzonden via Ebay GSP (vanuit UK) ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paddy_be
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2019 18:23

Het betreft een niet ontvangen object laatst geregistreerd in Global Shipping Center Lichfield, Staffordshire WS13 8UR

aldebaran
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2019 18:44

In artikel 11 van de Buyer Terms & Conditions voor het GSP stelt eBay dat je bij niet-aflevering in aanmerking kan komen voor hun "money back guarantee": https://pages.ebay.com/ebay-money-back-guarantee/. Dat lijkt me dus het eerste pad om te volgen.

Als daar niks uitkomt, zal je wellicht moeten aankloppen bij Pitney Bowes Ltd. Dit bedrijf is verantwoordelijk voor het risico van verlies/schade vanaf het ogenblik dat de originele verkoper het goed heeft overgedragen aan het eBay UK shipping center.

Reclame

paddy_be
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jul 2019 19:14

Heb antwoord gehad van Ebay:

Goede middag Patrick,



Het is Karen hier van het Global Shipping Program (GSP) -team en ik ben blij u vandaag te kunnen helpen.



Het spijt me te zien dat u uw bestelling nog niet heeft ontvangen. Ik zie dat het op 4 juni 2019 bij het SAP-verzendcentrum is aangekomen.



Ik ben momenteel bezig met het onderzoeken van de locatie van uw Rare Kyosho Mini-Z Auto Scale Body Ford GT 2005. Mijn belangrijkste doel is om ervoor te zorgen dat u uw bestelling ontvangt, maar ik wil u verzekeren dat als uw pakket niet kan worden gevonden, u 100% beschermd bent voor deze transactie. Als uw pakket verloren gaat, zal ik ervoor zorgen dat u volledig wordt vergoed voor de kosten van uw bestelling en eventuele verzendkosten die u hebt betaald. Laten we hopen dat dat niet zal gebeuren.



Patrick, ik zal binnen 72 uur contact met je opnemen om je te laten weten wat er vervolgens zal gebeuren. Ik wil je bedanken voor je geduld terwijl ik deze kwestie voor je onderzoek en werk om je bestelling beschikbaar te maken voor bezorging.



Vriendelijke groeten,



Karen

eBay-klantenondersteuning

paddy_be
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jul 2019 22:33

zaak gesloten ik krijg mijn geld terug

aldebaran
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jul 2019 00:14

Mooi, dat ging verbazend snel.

Terug naar “Consumenten Koop”