combinatie van jobs : wat te doen bij ziekte ?

ReDes
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

combinatie van jobs : wat te doen bij ziekte ?

#1 , 01 jul 2019 17:59

Hallo,

Ik heb al sinds bijna 13 jaar een halftijds contract als ADL/PAB assistente bij één werkgever (bij wie ik niet meer werkuren kan bekomen), maar omdat mijn man en ik vorig jaar besloten te scheiden, zag ik mij genoodzaakt om meer uren te gaan werken uit financiële noodzaak. Ik heb twee andere betrekkingen gevonden, ten eerste een contract van 4u/week als PAB-assistent (contract van onbepaalde duur), ten tweede een interimcontract van 8u/week, ook als PAB-assistent.
Door teveel stresstoestanden, die te maken hebben met mijn halftijdse job, zit ik sinds vorige week thuis met ziekteverlof.
Mijn vraag is : is het wettelijk toegestaan om tijdens dit ziekteverlof (gemeld aan mijn halftijdse werkgever) de twee andere jobs wel nog te blijven doen (daar voel ik me wel nog toe in staat) of kan dit niet ? Kan ik hier last mee krijgen ?

ReDes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 01 jul 2019 18:12

neen, want u staat op ziekenverlog. U bent dus niet verzekerd als er iets zou gebeuren. U moet wel aan alle werkgevers uw ziekte-attest laten geworden zodat uw uitkering ook gebaseerd wordt op een voltijds baan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jul 2019 19:53

En je werkgever zou je geen gewaarborgd loon moeten betalen als je nog een ander werk geeft en je ook daadwerkelijk werkt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

ReDes
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jul 2019 21:50

Maar het gewaarborgd loon dat ik ontvang, is toch enkel voor de halftijdse betrekking ? Dit staat toch los van mijn andere bronnen van inkomsten ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jul 2019 22:00

Als u op een ander kan werken moet je werkgever je geen gewaarborgd loon uit betalen want u bent niet ziek
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 02 jul 2019 04:26

in de ziekteverzekering is zoiets NIET toegelaten zonder de adviserend arts van het ziekenfonds VOORAFGAANDELIJK te verwittigen.
- je moet eerst ALLE activiteiten volledig stopzetten
- je zal teveel uren presteren om nog ziektevergoeding te kunnen ontvangen (of de adviserend arts zal je geen toelating daarvoor geven )

Terug naar “Andere”