naamsverandering

mariannedaut
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

naamsverandering

#1 , 29 jun 2019 18:35

MIjn oudste zoon heeft een laag IQ , en zit op het randje van juist niet autistisch. Ik heb mijn stiefpa anderhalf jaar geleden de deur gewezen en deze is niet meer welkom. MIjn zoon was op dat moment bijna 22 en heeft partij voor zijn opa gekozen daar opa met geld zwaait. MIjn mama is 3 jaar geleden overleden en alles (huis geld auto) stond op mijn stiefpa, die met mijn mama nog 1 zoon heeft.

Nu zien wij op facebook dat mijn oudste zoon zijn achternaam heeft overgenomen van mijn stiefpa ( ik draag deze ook sinds 1995). Dit kan zijn op ons te provoceren maar mijn vraag is of mijn zoon dit zomaar kan zonder eerst aan ons te vragen of wij dit toestaan;

Mijn stiefpa is zo ver gegaan dat hij naar het gerecht is gestapt om mijn 2 jongste kinderen te mogen zien omdat deze nog minderjarig zijn, maar dat heeft hij radicaal verloren daar ik documenten had ingediend uit 1991 waarin stond dat hij mij als kind en puber misbruikt heeft.

Daar hij geen been meer heeft om op te staan probeert hij ons zo te treiteren. Waar kunnen wij terecht om te zien of mijn oudste zoon daadwerkelijk zijn achternaam heeft veranderd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 29 jun 2019 18:40

Is er een wettelijke naamsverandering?
Normaal heeft uw zoon de familienaam van u of zijn vader.
Ook de rechtbank moet er een vonnis over maken.

Mathieu Rutten

#3 , 29 jun 2019 18:54

een naamsverandering is een hele procedure. Zie lager.

Op facebook kan je altijd een andere naam aannemen. Heel wat mensen staan op facebook of andere media onder een nickname. Dit heeft geen enkele juridische waarde.

https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... /procedure

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”