Schuld bij de bank

lisa24
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Schuld bij de bank

#1 , 28 jun 2019 23:55

Hallo, door omvoorziene omstandigheden ben ik in het rood gegaan bij mijn bank. Het prbleem is dat ik eigenlijk niet in het rood kan gaan. Door mijn visa sta ik nu op -700. M’n lening van €350 is er niet kunnen afgaan en ik kreeg na 2 weken al een brief met de rente en €30 rapel kosten. Nu moet mijn visa er weer af en zal ik op -1700 staan.
Ik heb al een brief gekregen dat m’n rekening geblokkeerd zal worden. Ik doe er alles aan om het bedrag op 0 te krijgen alles wat ik ontvang stort in direct door. Nu zal ik voor 3 maanden m’n lening niet kunnen betalen. Wat kan er juist gebeuren? In ben bang voor rechtbanken enzo... ik heb al contact gehad met de bank. Daar spraken ze enkel van het feit dat m’n rekening geblokkeerd zal worden en er intrest komt. Wat logisch is. Maar hoelang zullen ze me geven om alles terug ge betalen. Ik heb zelf al een berekening gemaakt inclusief hun intresten zou ik 4 maanden nodig hebben om alles terug op 0 te zien staan. Dus ook de achterstallige lening zou dan effen zijn. Kunne hier zware gevolgen aan vast hangen? Gelieve niet te vooroodelen. Door een sterfgeval heb ik mijn visa moeten gebruiken om alles te regelen waardoor ik nu schulden heb.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2019 07:20

Probeer met de bank een overeenkomst te krijgen in verband met de spreiding van betaling van je visa .

Je lening dit is wat anders, als je drie maand achterstal heeft kom je op de zwarte lijst van de NBB !!!!

En dan ?

Eer je daar af zijt dit kan jaren duren, dit wil zeggen geen visa kaart meer, en zeer veel jaren geen enkel lening meer etc.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lisa24
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2019 08:20

Dank voor je reactie. Ik dacht te hebben gelezen op de site van de vlaamse overheid dat je na het zuiveren van alles, na een jaar terug van de zwarte lijst bent. Ik ben niet bang voor de zwarte lijst maar wel voor gerechtelijke stappen.


Wil er ook even bijzeggen dat deze lening niet voor een huis of auto was maar voor een winkel die niet meer bestaat. Dus beslag leggen op spullen kunnen ze niet.

Binnen de 4 maanden zou mn saldo terug op positief kunnen staan

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jun 2019 08:42


Wil er ook even bijzeggen dat deze lening niet voor een huis of auto was maar voor een winkel die niet meer bestaat. Dus beslag leggen op spullen kunnen ze niet.

Binnen de 4 maanden zou mn saldo terug op positief kunnen staan
inderdaad als de schuld betaald is dan kom je eraf na 12 maanden .

De schuld is van een winkel ?

Was dit een één man zaak of een vennootschap.?

Als het één éénmanzaak , GCV, VOF, CVoh , dus geen BVBA dan is dit net het zelfde al een éen man zaak.

Als je met je bank kan praten, en die zijn er voor om je te helpen, en je heeft een goede regeling dan kan je veel onheil vermijden.
Ook zal het nu beginnen met deurwaarders, elke deurwaarder reken maar op 180€ kosten, dan nog hier en daar een vonnis, door het feit dat je zelfstandig was is het voor de ondernemingsrechtbank .

Laat het aub niet zover komen en handel zelf.

Zijn er dan zoveel schulden ???

Daar je spreekt over 4 maanden kan het verholpen zijn !

Als je een afbetalingsplan kan krijgen neem een maand of 2 spreiding, want als je een afbetalingsplan voorstelt moet je die ook stip nakomen .

Heb je speciale vraag over schulden door je winkel vraag ze gerust .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lisa24
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jun 2019 09:13

Dankje voor de hulp. Sta nu op -1700 maar ik kon eigenlijk niet in de min. Ookal had ik dat wel aangevraagd toen ik de winkel starte. Ze gingen dit inorde brengen en ik heb er nooit meer bij stilgestaan. Toen ik belde zeiden ze dat dit nooit was aangevraagd :-/. Om alles te kunnen afkorten dus het negatieve saldo en de lening incl. Intresten zou ik 4 maand nodig hebben. Ik bel ze maandag eens op om op gesprek te gaan.

Dankje :-)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jun 2019 09:32

1700 € dit moet op te lossen zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 29 jun 2019 10:31

Maar hoelang zullen ze me geven om alles terug ge betalen. Ik heb zelf al een berekening gemaakt inclusief hun intresten zou ik 4 maanden nodig hebben om alles terug op 0 te zien staan.
Je praat over amper 1700€

Maak dat je dat zo snel mogelijk allemaal aanzuivert
Leen het desnoods bij iemand, familie,.... want je gaat er véél meer last mee hebben als je dit maanden laat aanslepen.

Kosten lopen absurd snel op als er deurwaarders etc aan te pas komen, zelfs als het om prutsbedragen als 1700€ gaat

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 29 jun 2019 13:52

Sta nu op -1700 maar ik kon eigenlijk niet in de min.
Het saldo van een Visakaart is niet gelinkt aan de stand van je rekening. Als je dus een uitgavenlimiet hebt van bijvoorbeeld 1000 EUR en je hebt maar 500 EUR op je zichtrekening op de afrekeningsdatum, dan is het mogelijk dat de bank dit er toch afhaalt. Dat noemen ze een niet-toegelaten debetstand en de interesten daarop zijn torenhoog; minstens het dubbele van wat je zou betalen op een persoonlijke lening.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Bank & Beurs”