2dehands verkoop

Guyver1985
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

2dehands verkoop

#1 , 28 jun 2019 09:07

Ik heb een camera 2de hands verkocht aan iemand. Bij de verkoop was de batterij leeg. Hij heeft me het geld gegeven en toen heb ik gezegd dat hij de camera maar moet testen als de batterij opgeladen is. Hij is deze beginnen opladen toen ik aanwezig was. ‘s avonds stuurde hij dat hij geen kaartlezer hiervoor had en dat ging bestellen. Nu blijkt, na een week, dat zijn pc niet compatibel is en vraagt hij zijn geld terug. De camera werkt maar is niet compatibel met pc. Moet ik terugbetalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 jun 2019 11:38

1- Bij 2e handsverkoop tussen particulieren in geen waarborg voorzien.
2- Hij moest dat vooraf weten

bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2019 20:08

Het is nooit de camera die niet compatibel is met een computer, maar het opslagmedium dat op een correcte manier moet worden geformatteerd voor gebruik. U valt dus geen enkele verantwoordelijkheid te dragen voor het niet functioneren.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 29 jun 2019 10:18

Nu blijkt, na een week, dat zijn pc niet compatibel is en vraagt hij zijn geld terug. De camera werkt maar is niet compatibel met pc. Moet ik terugbetalen?
Neen
Het voorwerp dat u verkocht werkt immers naar behoren, en als particulier moet u geen garantie geven.
Koper koopt in staat waarin het zich bevindt, en die hij kon (of had kunnen) testen voor aankoop.

Camera niet compatibel met PC is redelijk onzinnig

De bestandsformaten waarin camera's opnemen, en het file system van de geheugenkaarten , zijn normaal leesbaar op alle gangbare besturingssystemen.

Live view functies met camera aan computer gekoppeld kunnen wel eens lastiger doen, maar betekenen niet dat camera niet werkt.
Eventuele gekende incompatibiliteit had koper voor aankoop kunnen nagaan ...

Terug naar “Consumenten Koop”